Педантичност: 12 пъти по-дълго време за затягане на болтовете на Toyota Century

Екип от 40 е бил внимателно подбран от 1500 служители, целта им: ръчно асемблиране на Century

Пламен Георгиев,
Toyota Century SUV

, Toyota

Toyota Century SUV

Н овият луксозен SUV, който се произвежда в завода Тахара в Япония, е плод на маниакално педантичен процес на производство, извършван от екип от 40 специално подготвени и избрани служители. За да попаднат в него, всеки един от специалистите е трябвало да издържи много строг тест от три части.

Изпитът се състои от: първоначална оценка на основни качества, писмен тест на тема историята на Century, структура на автомобила и свързани теми, и практически изпит, на който да се демонстрира опита в производството на луксозния автомобил.

“Писменият изпит бе по-труден от практическия, с 200 въпроса, но го минах с много четене за пръв път от студентските ми години”, разказва 35-годишният Хироки Танака, един от тези 40 човека, спечелили си място на поточната линия на Century.

Танака работи в Toyota от 2007 г. Той се дипломира в Technical Skills Academy на компанията, казва, че е бил във възторг, че веднага започва работа по Land Cruiser, тъй като това бил неговият мечтан автомобил. Скоро успява да купи един и за себе си.

Опитът му в асемблирането на шасито на Land Cruiser е предимство в настоящата му работа, в която монтира окачването на Century.

Прецизността винаги е на фокус в Toyota, но при  луксозната Century достига до вманиачаване. Там, където производителят позволява 20% отклонение в силата на затягане на болтовете от техническите спецификации, при премиум SUV това отклонение е само 5%.

На всяка поточна линия, различна от тази на Century, всяка гайка и болт се затягат с едно действия”, разказва Танака. „На поточната линия на Century обаче строгите изисквания за прецизност означават, че първо използваме приспособление за затягане на ръка, след което затягаме отново с инструмент, за да се доближим до целевия въртящ момент. И накрая, използваме дигитален динамометричен ключ, чиито стойности на въртящия момент се качват в компютрите, ръчно, за да получим крайната стойност.“

Той казва, че всичко това не е никак лесно, тъй като, за да се постигне сила на затягане от 150 Нм, той трябва да приложи теглото на цялото си тялото. Това значи, че той отделя по до минута за затягане на големите части, което е 12 пъти по-дълго време от петте секунди, които работниците обикновено отделят за затягане на гайките и болтовете на другите автомобили. Това значи, че Toyota прави само по 3 автомобила дневно.

Toyota Century Toyota