Toyota Century SUV е факт, след като историята около най-луксозния модел на марката започна като слух по-рано тази година. Японците първо превърнаха бизнес седана Crown в SUV, сега дойде ред на направят същото и с бизнес лимузината Century, чието трето, последно издание е от 2018 г.
И така, Toyota Century SUV е японският отговор на Rolls-Royce Cullynan. Нещо повече, може дори да стане по-ексклузивен от него, тъй като месечно в Япония ще се правят по 30 бройки от SUV-модела, който е далеч по-луксозен и от SUV-моделите на Lexus. В Япония той ще струва от 25 млн. йени, равняващи се на 157 500 евро, много, много по-малко от Rolls-Royce, но пък сериозна цена за Toyota.
Иначе историята на японските лимузини поставя именно Century през 1967 г., когато се появява първото поколение на модела (последното е от 2018 г.). Двата модела ще се продават успоредно в Страната на изгряващото слънце, но новият SUV е много по-модерен от класическата лимузина, така че едва ли ще има здравомислещ японски бизнесмен или член на Якудза, който да не предпочете новия японски еталон за лукс.
А той, с хоризонталните си фарове и стопове, напомнящи много за тези в Genesis, е дълъг 5,2 метра, широк е почти 2 метра (1,99), висок е 1,8 м. Това значи, че е по-къс но по-широк от седана Century. Муждуосието му е 2950 мм, което значи, че двамата пътници отзад разполагат с предостатъчно пространство. Теглото, не казваме, че е малко, но е сравнително скромно за тези габарити: 2570 кг.
Влизането и излизането в задното пътническо отделение не би трябвало да е проблем, на С-колоните има дръжки, автоматично се активират степенки от двете страни, а вратите се отварят до 75 градуса. Може да се изберат електрически плъзгащи се странични врати като в миниван, които ще дойдат във варианта GR.
Подобно на седана, новият SUV няма да бъде увековечен с емблемата на Toyota, а с по-престижната емблема с финикс, която ще бъде поставена отпред и отзад, както и на елегантния волан.
В основата на Century SUV е вездесъщата платформа TNGA, но с някои актуализации, концентрирани най-вече за увеличаване на устойчивостта на усукване и оптимизиране на пътния комфорт.
Багажникът е отделен от пътническото отделение чрез прозрачно ламинирано стъкло. Задачата му е да спира шумовете, които обикновено се генерират в обемния багажник, за да не се нарушава спокойствието на пътуващите отзад, докато са се опънали спокойно на двете индивидуални кресла.
Задвижването на новия Century е плъг-ин хибридно, изградено около 3,5-литров V6, трансмисия CVT и задвижване на четирите колела, благодарение на монтиран на задната ос електромотор. Системната мощност възлиза на 412 к.с., която е съпоставима с тази от Lexus TX 550h+, но дали шефовете на Якудза не биха искали 5,0-литров V8? Тук само ще вметнем, че второто поколение на седана Century е единственият модел в историята на Toyota, оборудван с V12 двигател. Ще отбележим също, че в новия SUV завиващи са и четирите колила.