М акар автомобилната индустрия усилено да работи по електрификацията си, тя не е забравила и традиционните двигатели с вътрешно горене. Toyota активно разработва и такива агрегати и дори има някои доста големи цели за тях, съобщава The Drive.
В момента тя работи по ново поколение четирицилиндров бензинов двигател, който да постави основната на цяла фамилия. И главната му задача е да бъде по-добър от един от най-добрите ѝ двигатели в историята – легендарният 2JZ-GTE, който дебютира със Supra.
Новата фамилия ще има версии от 1,5-литрови и 2-литрови двигатели с и без турбина. Топ версията ще е 2 литра с турбина, което го прави по-малък от 3-литровия 2JZ. Но компанията вече показа с 1,6-литровия G16E-GTS в GR Corolla, че и малките двигатели могат да „хапят“.
Според информация на Lexus Enthusiast, новият агрегат се тества в поне две коли – прототип на Lexus IS с 400 к.с. и Lexus RC с внушителните 600 к.с. Не е ясно дали е комбиниран с хибридна система или мощта е изцяло от двигателя.
Други потенциални модели за двигателя са за новата MR2, където би бил с 400 к.с. Също така има и слухове за завръщане на Celica, в която също ще е от полза.
Засега Toyota не коментира конкретните планове. Единствено един от инженерите, работещи по проекта, казва пред Karuma News, че действително целта е новият двигател да засенчи 2JZ.