Porsche разкри странна (и вероятно брилянтна) идея за шесттактов двигател с вътрешно горене.
С много малко изключения всеки автомобил с използва четиритактов двигател с вътрешно горене: всмукване, компресия, мощност и изпускателна система. Всмукателният колектор е точката, където въздухът и горивото влизат в цилиндъра. Компресията се генерира, когато буталото избутва тази смес към горната част на цилиндъра. Сместа се запалва, избутвайки буталото обратно надолу. Последната стъпка от цикъла е изтласкването на останалия газ от цилиндъра.
Дизайнерите на Porsche смятат, че могат да добавят още един такт на компресия и зъпламеняване към този процес. Документи, подадени в Службата за патенти и търговски марки на САЩ, конкретно описват това като "шест отделни такта, които могат да бъдат разделени на две поредици от три такта." Добавените тактове ще се появят между традиционните стъпки. Това значи, че първата последователност ще бъде всмукване-компресия-възпламеняване, последвана от компресия-възпламеняване-изпускане.
За целта патентът на Porsche показва колянов вал, въртящ се върху пръстен с два концентрични кръга. Това променя централната точка на въртене, като ефективно намалява леко хода на буталото (долната мъртва точка) за добавените ходове. Това от своя страна променя компресията, тъй като буталото не се движи толкова нагоре (горна мъртва точка) в цилиндъра. Това също означава, че този двигател има две горни и долни мъртви точки.
Защо цялата тази сложност? Накратко, този дизайн има потенциала да генерира повече мощност с по-добра ефективност. В типичния двигател само един такт на всеки четири всъщност генерира мощност. Новото решение променя тази цикличност, т.е. ще се генерира мощност на всеки три такта, като сместа въздух-гориво ще изгаря по-плътно. Разбира се, недостатъкът е добавената сложност. Остава да видим дали би се спечелило повече от тази сложност, за да може това да оправдае дизайна.
Както при много патенти, възможно е този никога да не види бял свят. Това със сигурност е интересна идея, но може би по-важното е, че предполага, че Porsche работи много усилено в намирането на начини да поддържа двигателите с вътрешно горене живи на фона на задаващата се забрана за продажба на коли с ДВГ в ЕС през 2035 г.