П редпочитана от японския император, високопоставени правителствени членове, богати бизнесмени и дори босове на Якудза, Toyota Century е най-ексклузивният японски автомобил. Това е японският аналог на Rolls-Royce, но на половин цена. Може да се сметне и за германския аналог на S-Class, предлаган на по-висока цена от S 600 L.
Цената на Century в Япония започва от 295 000 лв. без данъци, такси за рециклиране и, естествено, допълнителни екстри. За справка ще споменем, че споменатият модел на Mercedes у нас струва 274 070 лв. без ДДС.
След повече от две десетилетия в производство (21 години точно), японският флагман е напълно променен. Това е прекалено дълго време, през което един модел не се е променял, особено след като в модерния автомобилен свят поколенията вече се сменят на 5 години. Но това е пътят на Toyota, чийто върховен модел в Япония (предлага се само там) има само три поколения през последните 50 години.
Запазвайки класическата форма, третото поколение на Toyota Century е леко по-голяма от модела, който замени. Дължината сега е 5335 мм, широчината е 1930 мм, височината 1505 мм, а междуосието е дълго 3090 мм.
Както може да се очаква, моделът предлага индивидуални кресла отзад, лукс и различни опции, с които пътниците да се занимават по време на път. Това, което няма да очаквате, ако не сте запознат с японската традиция и предпочитания, е, че салонът е велурен, а не кожен. Такъв се поръчва допълнително.
Очаквано моделът разчита на много електронни джаджи, но по-важното е, че предлага на клиентите си електронно контролирано въздушно окачване. Окачването е напълно ново, за да се гарантира на пътниците оптимален комфорт.
Част от пакета са и системите, влизащи в състава на Toyota Safety Sense. Тук се вписват Blind Spot Monitor, Parking Support Alert, Pre-Collision System, Lane Departure Alert, Radar Cruise Control, Adaptive High Beam и HelpNet. Последната се активира, ако въздушните възглавници се раздуят. Осъществява се автоматичен контакт с оператор, който ще уведоми властите за настъпи инцидент.
Задвижването на 2018 Toyota Century е поверено на 5,0-литров V8 бензинов двигател с 381 к.с. (510 Нм), подпомаган от електромотор с 224 к.с. и 300 Нм. Той се захранва от никел-метална батерия, като комбинираната мощност на хибридната компановка възлиза на 431 к.с.
За да се гарантира ексклузивност, Toyota се стреми към 50 продажби месечно. Автомобилът се произвежда в завода Хигаши-Фуджи.
Електрическото чудовище на VW унищожи рекорда на Льоб на „Пайкс Пийк”