О т месеци се говори и пише за специалния болид, който Volkswagen създаде, за да покори легендарното изкачване на връх „Пайкс” в Колорадо. През 2013 г. Peugeot също създаде специален автомобил, с който Себастиан Льоб подобри предишното най-добро постижение, постигайки време от 8:13,878 мин. Това той направи с 3,2-литров битурбо двигател с 875 к.с.
Пет години по-късно VW пусна своя електрически I.D. R, зад волана на който седна Ромен Дюма. И рекордът бе унищожен. Дългото 20 километра трасе (12,42 мили) бе изминато за феноменалните 7:57,148 мин.
Ромен Дюма постигне ненормалните 145,7 км/ч средна скорост на трасе със 156 завоя! Да, от години то е изцяло асфалтирано, но подобна скорост е наистина впечатляваща. Тя му бе осигурена от мощния 671 к.с. I.D. R, конструиран само за седем месеца.
От високия 4302 метра връх 40-годишният французин заяви, че е доволен от постижението си, но то би било много по-бързо, ако в средната част на „Изкачването към облаците”, както е известно състезанието, не е било мъгливо и мокро.
Постижението на Дюма е още по-впечатляващо предвид факта, че това бе първият (и единствено до момента) опит на пилота, при който той взима целия маршрут без проблеми, тъй като в тестовете той не прави нито едно ”чисто” преминаване.
10 иновации, които промениха историята на автомобила