Това е най-лекият и най-мощен сериен модел на McLaren

750S е еволюция на предшественика си, но с 30% нови компоненти и 750 к.с.

Пламен Георгиев,
McLaren 750S

McLaren

К огато McLaren представи 720S на салона в Женева през 2017 г., усещането бе, че екипът в Уокинг е създал нещо наистина специално. Затова наследникът му - McLaren 750S – има сериозната задача да надскочи оригинала, но по всичко личи, че дамите и господата в базата на McLarenотново са свършили блестяща работа. За това свидетелства фактът, че 750S е най-лекият и най-мощен сериен модел, правен някога от McLaren.

Ако ви изглежда познат (я вижте новата E-Class), това е защото британците не са преосмислили из основи модела. Както 650S бе еволюция на 12C, новият 750S използва за основа своя впечатляващ предшественик. Резултатът е по-леко, по-мощен и по-вълнуващ суперавтомобил от McLaren, който ще се предлага като Coupe и Spider.

McLaren

Двигателят остава познатият битурбо 4,0-литров V8, около него имаме карбонов монокок, запазено е хидравличното окачване, но всичко това е оптимизирано като компановка, за да се извлече пълният потенциал от 750S.

Двигателят М840Т генерира повече мощност от преди, инженерите в Уокинг са свалили всеки излишен грам „мазнина”, а споменатото окачване е последно поколение PCC III с олекотени компоненти и подобрена геометрия. В крайна сметка от McLaren твърдят, че 30% от компонентите в 750S са нови.

Но да не отлагам най-важното, свързано с определенията най-мощен и най-лек. В този случай налягането в двете турбини е увеличено, като са добавени олекотените бутала от 765LT. Резултатът е 750 к.с. и 800 Нм въртящ момент.

McLaren

Не изглежда нещо умопомрачително, все пак в плюс идват само 4% повече конски сили, но мощността и въртящият момент вече са повече от тези в Р1 (737 к.с., 722 Нм), така 750S става най-потентният сериен модел на McLaren.

В резултат на това 750S ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,8 секунди, отметката 200 км/ч стига за 7,2 секунди, а до 300 – за 19,8 (Spider е миг по-бавен). Спринтът на четвърт миля трае 10,1 секунда (10,3 за Spider), а от 10 км/ч спира на място след 30 метра.

McLaren

Не по-малко впечатляващо е съотношението мощност/тегло, в който параметър моделът е лидер в сегмента с 587 к.с. на тон, като сухото тегло на 750S е 1277 кг (1326 кг Spider), с 193 кг по-малко от най-близкия конкурент. Половината от тях са дошли от карбоновите „корита”, които са със 17,5 кг по-леки от спортните седалки в 720S. Кованите джанти са най-леките, монтирани на сериен модел McLaren, те спестяват 13,8 кг. Новият приборен панел е с 1,8 кг по-лек, дори челното стъкло допринася с 1,6 кг по-ниско тегло. Нова е и изпускателната система (по-лека, естествено), която генерира и по-вълнуващ звук при високи обороти.

McLaren

Макар да следва вече познатите форми от 720S, новият модел е с оптимизирана аеродинамика. Големият активен заден спойлер увеличава притискащата сила при високи скорости, като играе роля на DRS като при болидите във Ф1, намалявайки съпротивлението при ускорение. Във вратите са оформени канали за по-добро въздушно оптичане и охлаждане, предният спойлер е по-дълбок.

McLaren

Новата функция McLaren Control Launcher позволява на водача да запамети любимите си настройки на двигателя, кормилната система и трансмисията. Ако това не е достатъчно, любителите на пистовите изживявания може да си поръчат спирачна система, разработена на базата на тази в McLaren Senna. Това значи карбонови дискове, моноблок спирачни апарати и охлаждане от Ф1.

McLaren McLaren 750S