Сливането между FCA и Renault би могло да се случи

Д оскоро възможността да бъде създаден трети по големина автомобилен концерн в света бихме наричали сделката на века, но тенденцията за окрупняване на бизнеса ни кара да сме внимателни. А и създаването на подобен концерн все още изглежда далечно.

Напомняме, че на 27 май FCA (Fiat Chrysler Automobiles) се самопредложи на Renault, като офертата е била 50 на 50 участие в нов автомобилен концерн, който би се превърнал в третия по големина в света. Също толкова (не)очаквано (на 6 юни) италиано-американският гигант се оттегли от своето предложение, като се обоснова с моментната политическа ситуация във Франция, която е неблагоприятна за подобно сливане.

По-късно стана ясно, че френското правителство, което е най-големият акционер в Renault, е поставило вето върху гласуването за сливане, тъй като е искало сделката да бъде подкрепена от Nissan.

Сега Reuters пише, че Fiat Chrysler Automobiles и Renault правят всичко възможно, за да възобновят преговорите за потенциално сливане. Ключовата роля тук е на Nissan. Ако японците подкрепят това сливане, те ще поискат от Renault да намали значително своя дял от 43,4% в японския производител.

Източници на медията твърдят, че председателят на FCA Джон Елкан и председателят на Renault Жан-Доминик Сенард са водили разговори за продължаване на преговорите, но официални коментари по тази тема се отказват.

Смята се, че Тоби Майерсен, старши съветник по евентуалното сливане от страна на FCA, е посетил главните офиси на Nissan в Йокохама този понеделник, за да разговаря с топ мениджмънта на компанията, включително с изпълнителния директор Хирото Сайкава.

Сайкава отдавна настоява, че Алиансът с Renault се нуждае от „пребалансиране”. Nissan е много по-голяма компания от Renault, но държи само 15% дял във френската компания, без право на глас, докато Renault контролира 43,4% от Nissan, нещо, което със сигурност не радва японците.

Малко след като миналата седмица стана ясно, че FCA се оттегля от преговорите, френското правителство заяви готовност да намали 15-процентния дял, който френската държава държи в Renault, за да може това обединение да стане факт, на само ако това е в полза на Renault и Алианса като цяло.

Mercedes залага на SUV инвазия с нов, девети член в семейството

Mazda вярва в ДВГ, но догодина вади и първия си е-автомобил

Най-добрите и най-лошите коли за дълъг път

Източник на статията: Vesti.bg

Fiat FCA Nissan Renault