Т ози автомобил и предшественикът му споделят едно единствено нещо: името. Нищо от старата Mokka X не е в сила, което е много рядко явление при смяна на две поколения. Но за това си има причина, и тя се крие във факта, че новата Mokka вече стъпва на платформата Common Modular Platform (CMP) на PSA Group, която използва и Peugeot 2008. Този факт е позволил да се свалят цели 120 кг от теглото на модела, но и още много други.
Една от драстичните новости се заключва в това, че Mokka е по-къса с 12,5 см (общо 4,15 см) спрямо предшественика си, но въпреки това междуосието е удължено с 2 см. Това е станало възможно чрез намаляване на предния и задния надвеси, докато широчината е увеличена с 10 мм, за да се отвори по-просторен интериор. Обемът на багажника остава почти непроменен при 350 л.
Но всичко това би било без особено значение, ако Mokka бе запазила познатия дизайн. Но не, новият модел е коренно различен и в това направление. Най-силно се откроява новата Vizor предница (LED фаровете и стоповете са стандартни), повлияна от концепцията GT X Experimental (2018). С Mokka това нови фирмено лице ще бъде наложено в цялата моделна гама на Opel.
Mokka е кардинално нова и в интериора, където Pure Panel таблото обединява два широки екрана. Този пред водача е с до 12 инча широчина, докато този на централната конзола, обърнат към водача, е с до 10 инча. Въпреки тази дигитализация, дизайнерите са запазили основните контролни бутони, за да задържат вниманието на водача върху пътя, а не върху екраните, ако трябва да се правят настройки по време на движение. Стандартни са Apple CarPlay и Android Auto, както и услугата OpelConnect за навигация.
Opel избра да представи модела първо в изцяло електрическия му вариант, но ще има и конвенционално задвижване, какъвто е и случаят при Peugeot 2008. Е-модификацията разчита на електромотор с мощност 136 к.с. и 260 Нм въртящ момент. Батерията с капацитет 50 kWh е наследена от 2008. Тя трябва да осигури пробег до 322 км (WLTP) в режим Normal. Режимът Есо трябва да позволи по-голям пробег. Когато зарядът се изчерпи, за 30 минути може да напълните батерията на 80% на DC зарядна станция с капацитет 100 kW. Максималната скорост на тази версия е ограничена на 150 км/ч.
Ford Puma е новият върховен хищник при компактните кросоувъри (тест драйв)