Стойте далече от тях: Тези две коли са с нула звезди на краш тестовете

За щастие и те ще са далеч от нас

Мартин Дешев,
mahindra scorpio краш тест

, ANCAP

Mahindra Scorpio ANCAP

А ко сме честни, за много малко хора резултатите от краш тестовете са решаващ фактор при избиране на нова кола. Причината за това обаче е, че почти всички нови автомобили имат доста добро ниво на сигурност и резултатите им на тестовете са сходни.

Толкова сходни, че човек може да си помисли, че има нещо нередно с тестовете. Е, сега се появиха две изключения, които показват, че всъщност всичко е наред и с тестовете, и с новите коли. Поне повечето от тях.

Това показват резултатите от последните тестове австралийската Програма за оценка на нови автомобили (ANCAP) – еквивалентът на EuroNCAP. Тя е оценила две нови коли с нула звезди от пет възможни, съобщава Motor1. Досега организацията е тествала почти 1000 нови модела, като едва три от тях са получавали нула звезди.

Първият е Mitsubishi Express от 2021 г. А другите две са предложения от тази година – MG 5 и Mahindra Scorpio. И двете са се провалили доста сериозно на тестовете.

MG 5 например дори няма обтегачи на предпазните колани. Топ версията на модела пък ги предлага само за предните седалки. Липсват и технологии за мониторинг на лентата на движение, а наличната система за превантивно спиране има ограничени способности.

В крайна сметка седанът получава едва 37% оценка за защита на пътниците, 58% за защита на деца пътници и 42% за пешеходци. Оценката на системите за сигурност е 13%.

Mahindra Scorpio е по-едричък SUV и като такъв би трябвало да се справя по-добре с някои от нещата. И действително отчита 80% защита на децата в купето. За сметка на това обаче защитата за възрастни пътници е 44%, а за пешеходци само 23%. Оценката за системите за сигурност е… 0%, защото няма никакви. Дори страничните еърбези не достигат третия ред със седалка за 7-местния модел.

Mahindra Scorpio обаче има 5-звезди от Global NCAP от миналата година. Защо се получава тази голяма разлика? Според изпълнителния директор на ANCAP Карла Хуурвег причината е, че ANCAP залага повече на активните системи за безопасност, които да намалят риска от инцидент.

Според нея двата модела „са интерпретирали погрешно очакванията за сигурност на днешните клиенти. Това е ярко напомняне, че не всички коли предлагат същото ниво на безопасност дори и когато са чисто нови модели“.

коли автомобили краш тестове