Става интересно: Германия е против забраната на ДВГ от 2035 г.

Все още има ниша за двигателя с вътрешно горене, рече финансовият министър Кристиан Линднер

Кристиан Линднер

christian-lindner.de

Кристиан Линднер

Г ерманското правителство не е съгласно с плановете на Европейската комисия за нулеви въглеродни емисии за автомобилите от 2035 г., което практически означава край на двигателя с вътрешно горене.

Това обяви финансовият министър Кристиан Линднер, цитиран от Autonews. Реакцията се очакваше, след като още в предишните седмици и по време на дебатите в Европарламента страната с най-голямото автомобилостроене в Европа даде да се разбере, че не одобрява мярката.

Срещу нея се обявиха Германската автомобилна асоциация, обединяваща производителите, както и Европейската. Берлин опита да лобира за ограничаване на вредните емисии на 90 процента, така да останат синтетичните и биогорива.

Това предложение бе отхвърлено с гласуване в Страсбург, така казусът сега отива в страните членки на ЕС, които трябва да дадат становище.

Крайното решение ще се вземе от Съвета на ЕС, в който членуват ресорни по темата министри.

Планът на ЕК предвижда намаляване на въглеродните емисии с 55 процента, считано до 2030 г., спрямо стойностите от 1990 г.

Линдер говори на събитие на Индустриалната асоциация на родината си. Според него още имало ниша за двигателя с вътрешно горене, така той критикува проекта. Германия ще гласува против, посочи министърът.

Той увери, че страната ще бъде лидер в производството и продажбата на електромобили.

А това развитие обещава интересни процеси, имайки предвид влиянието на Германия в европейските структури. Съдбата на ДВГ изглежда предрешена, но "мачът може и да не е свършил".

Automotive news

въглердни емисии двигател с вътрешно горене Европейски парламент Германия Кристиан Линдер