След само 3 години: Porsche дръпна шалтера на прототипа си в WEC

Докато абсолютно всички водещи марки обявиха влизане в супер конкурентния клас Hypercar, Porsche обяви, че се оттегля. Явно финансовата част на кризата е сериозна

Пламен Георгиев,
Porsche 963 Hypercar

Porsche

С лед само три години на стартовата решетка и шампионска титла зад гърба си, Porsche спира програмата си в Световен шампионат по издръжливост (WEC) в края на този сезон. Болидът 963 ще продължи да се състезава в шампионата IMSA WeatherTech SportsCar в Северна Америка, но това не може да се мери по никакъв начин с „24 часа на Льо Ман“.

Какви са причините за това решение, Porsche не разкрива. Но те са ясни: финансови. Отчасти заради митата на Доналд Тръмп, продажбите в САЩ намаляват, а спадът в Китай е още по-тежък. В по-далечна перспектива компанията планира да съкрати 10% от работната си сила до 2029 г. и е намалила годишните си производствени амбиции от 300 000 на 250 000 бройки.

Засилвайки драмата, шефът на Porsche Motorsport Томас Лауденбах наскоро изрази загриженост относно настоящите правила Balance of Performance, които допринесоха за „съмнителни“ резултати, съобщава Motorsport.

Решението от Вайсах да прекрати заводското си участие в категорията Hypercar в WEC обаче не означава непременно, че няма да видим 963 да се състезава в „24-те часа на Льо Ман“ догодина. Очаква се отборът на Porsche Penske да спечели тазгодишното първенство WeatherTech и това ще му даде право да се състезава на „Ла Сарт“ през 2026 г.

„Използваме моторните спортове като платформа за развитие на бъдещи технологии и за да илюстрираме потенциала на нашите спортни автомобили“, каза вицепрезидентът на Porsche Motorsport Томас Лауденбах. Марката ще продължи да снабдява с технологии и машини своите клиентски отбори в различните категории.

WEC Porsche 963 Hypercar Porsche