В чера Lamborghini представи състезателния прототип от клас LMDh, с който догодина компанията ще се опита да отмъкне славата от Ferrari, които при дебюта си в категорията спечелиха победата. Моделът има силна дизайнерска и технологична връзка със серийните автомобили на марката.
Дебютът се състоя на моравата на лорд Марч, т.е. в Гудууд, по време на Фестивала на скоростта. Болидът бе представен от изпълнителния директор Стефан Винкелман и техническия директор Роувен Мор. Болидът е наречен SC63 – на годината, в която е основана компанията. С него Lambo ще участва Световния шампионат за издръжливост (WEC) и Американския шампионат за спортни автомобили (IMSA).
В двата шампионата Lamborgini ще се състезава с по един болид, докато в „24 часа на Льо Ман” ще стартират два, за да имат по-голям шанс срещу Ferrari, Toyota, Porsche, Peugeot, Cadillac и Glickenhaus догодина.
Базиран на шаси, доставяно от Ligier, едно от четирите за клас Hypercar, SC63 е изграден около трите носещи колони в настоящата философия на марката: хибрид, аеродинамика и дизайн.
Хибридното задвижване – с максимална мощност 680 к.с. според правилата – идва от специално разработен за програмата 3,8-литров битурбо V8. Тъй като спецификациите са еднакви за всички, основният фокус на инженерите е бил за надеждност и ефикасност.
Турбините, подчертават от Lamborghini, са монтирани отстрани на двигателя в „студена V-конфигурация”, което улеснява сервизирането и подобрява охлаждането. Това спомага и за снижаване на центъра на тежестта, което се отразява на управляемостта.
“Това решение, комбинирано със специално разработения аеродинамичен баланс и отношение, се определя като най-ефективния начин за постигане на най-доброто сцепление от гумите, перфектен баланс и постоянна скорост в една обиколка и в продължение на дълга състезателна дистанция,” казва Lamborghini.