Г игантът Shell към момента има верига от над 46 000 търговски обекта по света, в основната си част бензиностанции. Плановете са до края на 2025 г. тя да закрие 1000 от тях, която е под 3% от общия брой. Въпреки сравнително ниския брой, базираната в Лондон компания казва, че този ход ще помогне да се посрещне засилващото се търсене на зарядни станции за електромобили.
„Обновяваме нашата мрежа за продажба на дребно с разширени оферти за зареждане на електрически автомобили и удобства, за да отговорим на променящите се нужди на клиентите“, коментира петролният гигант в своята Стратегия за енергиен преход 2024. „Общо планираме да продадем по 500 обекта, собственост на Shell (включително съвместни предприятия) през 2024 и 2025 г.“
Компанията не уточнява къде се намират търговските обекти, които затваря. Въпреки това, тя предлага някои подробности относно целите на своите зарядни станции. През 2023 г. компанията има 54 000 точки за зареждане в световен мащаб. Гони този брой да достигне 70 000 през 2025 г. и до 200 000 към края на десетилетието.
„Делът на електрическите автомобили от общите световни продажби се е увеличил от под 3% през 2018 г. до 18% през 2023 г.“, казва от Shell. „Най-бърз растеж има в Китай, най-големият автомобилен пазар в света, следван от Европа и САЩ. В Китай има широка гама от автомобили за продажба под $40 000, докато на други пазари електрическите автомобили се продават над тази цена, преди да бъдат приложени държавни субсидии.“
Другият стълб в стратегията на Shell за 2030 г. са е-горивата. Компанията планира в бъдеще да снабдява авиационната и корабната промишленост с биогорива на растителна основа и горива на водородна основа.
Преди да започнат бурни аплодисменти по адрес на Shell, тази новина идва само седмица, след като Shell отслаби целите си за намаляване на въглеродните емисии за следващото десетилетие. Тя се стреми да стане СО2-неутрална до 2050 г.