Н а фона на голямото бързане на автомобилната индустрия да се електрифицира, BMW е сред компаниите, които все още държат и на традиционните двигатели. По време на лекция във Франкфурт изпълнителният директор на BMW Group Оливер Ципсе твърдо защити решението на компанията да запази ДВГ, съобщава Frankfurter Allgemeine Zeitung.
„Не искаме да отписваме ДВГ… Да сме отворени към една технология, не означава, че изоставаме с решенията“, казва Ципсе.
Според него е дори е „неправилно да се критикуват продукти, които все още са на пазара“. Той казва, че има над 1 млрд. автомобила по света с ДВГ и се подценява тяхната значимост за всички. Затова Ципсе подкрепя и развитието на синтетичните горива като алтернатива за запазването на ДВГ възможно най-дълго време.
Той казва, че „много клиенти не са готови за електрическа кола“ и ако ДВГ бъде забранен, голяма част от тях просто ще задържат настоящия си автомобил с такъв агрегат възможно най-дълго време. Електричките все още са по-скъпи от еквивалентите си с ДВГ и инфраструктурата не е готова за милиони такива автомобили.
Ципсе смята, че затова ДВГ и е-горивата не трябва да бъдат отхвърляни или пренебрегвани с лека ръка. Той подчертава, че това не означава, че компанията не вярва или не подкрепя електрификацията. Двете могат да съществуват паралелно дълго време и най-вероятно ще им се наложи, тъй като е трудно да се очаква, че след 10-15 години в целия свят ще има достатъчно инфраструктура и желание за преминаване към изцяло електрически автомобили и колите с ДВГ още много време ще се използват масово. Затова на тях може да се "помогне" с е-горива, които значително да намалят вредните емисии, но да ги запазят на пътя и да намалят и натиска върху електричките.