Шеф-дизайнерът на BMW обещава „по-изчистен” стил в бъдеще

Макар BMW да слуша критиката, баварците слушат и продажбите, които предполагат, че сегашният дизайнерски език е хит сред клиентите

BMW X7 2022

, BMW

BMW X7

Н астоящият дизайнерски език на BMW се определя като противоречив от мнозина, меко казано. Драмите с Крис Бенгъл от преди години не могат да се сравняват с хейта, който отнесоха доста от новите баварски продукти. Сега шеф-дизайнерът на BMW казва, че се вслушва в критиките.

Адриан ван Хойдонк казва пред Top Gear, че производителят „не игнорира бърборенето”. Нещо повече, той казва: „чуваме го. Виждаме го.” И компанията ще реагира.

Смятам, че в бъдеще важното ще е, че нашият дизайн ще е по-изчистен”, казва Хойдонк. „Ще направим дизайна на решетката спрямо общите пропорции на автомобила, или спрямо израза, който искаме да му дадем.”

Но той уточнява, че настоящият дизайнерски език на BMW, воден от Дамагой Дукец, не е провал. Въпреки критиките, той казва, че компанията гледа продажбите, когато обмисля посоките, в които да поеме, а те „изглеждат добре”. „Но не става въпрос само за реакция, има и някаква лудост.”

Усещаме това в работата си, трябва да добавяме нови елементи в дизайна, не може да продължим да повтаряме това, което имаме,” казва Хойдонк. „Понякога трябва да се отклоним и да направим нови неща. Причината за това е, че искаме да сме успешни и след 10 години.”

И това не е само риторика, това е реалността, обяснява той. В момента дизайнерите на BMW работят по автомобили, които ще се появяват през 2025 и 2026 г. Те ще се продават до 2033 г., затова дизайнерите трябва да направят автомобил, който ще изглежда привлекателно след десетилетие.

Хойдонк казва, че BMW е готов да създаде нещо, което е противоречиво в началото, но хората признаят, че е остарял добре, когато дойде време за обновяването в средата на жизнения му цикъл. Това е знак, че автомобилът ще продължи да изглежда добре и в края на живота си, дори след това, когато достигне до вторичния пазар.

Имаме много ясна идея къде отиваме, ние не експериментираме и не правим неща, за да видим кои ще паснат,” обяснява Хойдонк. „Това е много осъзнат процес.”

Адриан ван Хойдонк казва, че е пазител, направлявайки легендарния производител към бъдещето. Той иска да надгражда над това, което е било преди него, а не просто да седи да тези лаври.

Така че, докато очакваме дизайнът на BMW да продължи да се променя, това не значи задължително, че ще спре да е противоречив.

Адриан ван Хойдонк дизайн BMW