К огато не можеш сам да го направиш (примерът с кражбата на интелектуалната собственост на Германия след края на Втората Световна война е удачен), може да предприемеш следното решение: да „нулираш” автомобилните патенти на "неприятелски страни".
Използването на чуждестранна интелектуална собственост в местната автомобилна индустрия беше предложено от Валери Василиев, заместник-ръководител на икономическата комисия на Съвета на федерацията. Според него подобни мерки ще опростят процеса на създаване на автомобили за руските инженери в контекста на санкционната политика на западните страни.
Според сенатора в сегашните условия на антируски санкции е препоръчително да се анулират патентите за автомобили и компоненти от неприятелски страни. Василиев предложи да се следва пътят на копиране при производството на каросерии, резервни части и дизайна на интериора. Чуждата интелектуална собственост може да се използва за създаване на местни автомобилни марки.
Политикът казва, че подобен път преди това е избрал Китай, който днес е един от лидерите в автомобилната индустрия. Само че това не е така. Тогава западните компании доброволно предоставиха интелектуалната си собственост, защото получиха достъп до китайския пазар. А тук руското предложение е само да се взима, без да се дава нищо насреща.