К итай взимат всичко в Русия на ишлеме. До два месеца руското в Lada ще остане емблемата. Руският гигант потвърди, че тази година ще произведе около 400 000 автомобила в заводите си в Толиати и Санкт Петербург (в бившия завод на Nissan).
Според шефът Максим Соколов, концернът „АвтоВАЗ” ще ускори старта на китайската сборка, за да може да се заеме с лансирането на нови модела най-късно до есента.
Преди ден стана ясно, че на 29 май всички конвейри на концерна спират. По принцип това е практика, но корпоративната отпуска е била планирана за 29 юли, а сега липсата на части налага тя да се измести доста напред във времето.
Ако проблемите с доставките на бъдат решени, в заводите ще се произвеждат недоокомплектовани автомобили или смените ще минат на непълен работен ден. Това не променя плана за 400 000 автомобила.
Междувременно на територията на бившия завод на Nissan в Санкт Петербург бе заснет китайски кросоувър FAW Bestune T77. Предположенията са, че това може да стане първият модел, който да бъде лансиран в Русия с емблемата на Lada. Ако това се случи, това ще копира хора с „Москвич”, който бе възроден като марка в бившия завод на Renault, но реално си е китайски JAC с руска емблема.
Иначе предвижданията са, че до края на годината в Русия делът на китайските автомобили ще се удвои. Очаква се през 2023 г. в страната да бъдат продадени 250 000 нови китайски автомобили. Това се равнява на 32% пазарен дял. Тази оценка е на Асоциацията на руските автомобилни дилъри (РОАД). Много по-смела е оценката на ГК „Автодом” и Националния автомобилен съюз: дял на китайските коли до 60%.