Русия не може да произвежда най-важните компоненти

Сред тях са двигатели, трансмисии, ABS

Пламен Георгиев,
Lada e Largus руски автомобили

, avtovaz.ru

Lada e-Largus

В дадено през седмицата интервю шефът на „АвтоВАЗ” изреди възлите и детайлите, които в момента не могат да се произвеждат в Русия. Максим Соколов каза, че в обозримо бъдеще в страната няма да е възможно да се произвеждат автоматични трансмисии, модерни двигатели, системи за задвижване на четирите колела и ABS. Това твърдение мениджърът се опитва да олекоти с уточнението, че би било по-евтино тези възли и детайли да се купуват, а не да се произвеждат.

Да се купуват, но от къде? През седмицата бе одобрен десетият пакет санкции срещу Русия, което на практика означава, че единственият пазар за Русия е китайският. А китайците обичат да изкупуват на ниски цени. И съвсем скоро изглежда, че ще овладеят целия руски пазар.

През миналата година в Русия са продадени 120 000 китайски автомобили, което може да означава, че скоро няма да има смисъл (и място) за обновяване на руските модели.

В отговор на журналистически въпрос защо китайските производители успяват да продадат евтино автомобилите си у дома, а руснаците не успяват, Максим Соколов обяснява, че всичко зависи от финансовия модел. Според ръководителя на „АвтоВАЗ” обемът на китайския автомобилен пазар е около 25-30 милиона коли годишно, така че цените на компонентите там са по-ниски. Докато в Русия цената на идентичен компонент е, грубо казано, десетки пъти по-висока.

Според топ мениджъра цената на Lada расте, „защото се състои от компоненти, които се произвеждат само за руската автомобилна индустрия, за разлика от китайските автомобили“.

Източник на статията: motor.ru

Максим Соколов АвтоВАЗ руски автомобили