Rolls-Royce и всички бутикови марки намериха златната кокошка. През последните години автомобилът се превръща в изключително доходоносна инвестиция, при това не говорим само за класически модели. Тези, произведени в единични бройки също само ще увеличават цената си. Защото други като него никога няма да бъдат направени. Затова и най-богатите в света си позволяват да почешат егото си с още една своя прищявка, която при това ще им донесе възвръщаемост.
В Монтерей Bugatti показа ръчно изрисуван Chiron по поръчка на свой клиент. RR не остана назад с La Rose Noire Droptail, първият от четири униката, построени на базата на Droptail.
Тук само ще напомним, че през 2021 г. Rolls-Royce показа изпълнението Boat Tail. Този модел се смята за най-скъпият нов автомобил, макар никога да не е излизала официална цена. Смята се, че Бионсе и Джей Зи са платили за него $28 млн. Година по-късно се появи втори Boat Tail, за който пък се смята, че е продаден на клиент за $25 млн.
Тепърва британските медии ще се занимаят обстойно с този клиент и автомобил, за да се опитат да резплетат колко струва. Почти сигурен съм, че цената му ще е 8-цифрена, само трябва да видим с 1 или 2 започва.
Rolls-Royce Amethyst Droptail
Автомобилът, наречен Amethyst Droptail (има инкрустирани аметисти в екстериора и интериора) отново е по специална поръчка. Моделът е бил предаден на специално събитие в Гщаад, Швейцария.
Той явно е доста претенциозен, защото в този Amethyst Droptail има доста първи неща, които RR прави по свой модел. Пресрелийзът е изпълнел с прекалено много прилагателни и сравнения, които ни е трудно да преведем.
Двата лилави оттенъка на цветето Globe Amaranth и скъпоценния камък Amethyst са използвани, за да се „нарисува” екстериорното оцветяване на модела.
Той стъпва на 22-цолови полирани алуминиеви джанти. Радиаторната решетка е ръчно полирана, процесът е отнел 50 човекочаса труд. Въздухоотворът в бронята е съставен от 202 стоманени елемента, които също са ръчно полирани.
Но най-впечатляваща е задната секция на автомобила. Оформлението на покрива е най-красивото, което аз съм виждал в автомобил. Този покрив се монтира и демонтира ръчно, като така моделът се превръща от купе в роудстър и обратно.
Под него е разположена дървена повърхност като в луксозна яхта Riva. Но в този случай тя играе ролята на аеродинамичен елемент с голяма притискаща сила върху задницата. Това е най-големият дървен елемент, който някога Rolls-Royce е обработвал и монтирал. Цветът му е почти идентичен с този на цвета на кожения салон. Цели 6 месеца са били необходими, за да бъде намерена дървесината, чийто цвят да е задоволителен за това желание на клиента.
За обработката на дървения фурнир е бил измислен нов производствен процес. 150 проби от вътрешните фурнира са преминали 8000 часа тестове, за да се гарантира най-доброто възможно качество.
Сред желанията на клиента е било и електрохроматично стъкло с променящ се цвят. Изпробвани са 60 версии на това стъкло, за да бъде избрано най-подходящото. И тук е постигнат лилав оттенък, когато е полупрозрачно, цветът му отива към кафявото и така пасва на цвета Sand Dunes на кожения интериор.
По средата на арматурното табло е позициониран ръчно изработеният по поръчка от Vacheron Constantin уникат Les Cabinotiers Armillary Tourbillon. Ако не сте чували за този производител ще кажем, че най-скъпият му часовник – Kalista - струва $11 млн. Инкрустиран е със 118 диаманта. Но това е разбираемо, затова ще отбележим второто най-скъпо произведение на женевската марка - Tour de I’lle за $ 1,5 милиона. От него има само 7 бройки, направени по повод 250-годишнината на Vacheron Constantin.
Колко струва уникалния Les Cabinotiers Armillary Tourbillon, който се сваля от таблото, е трудно да гадаем, но спокойно и той би могъл да е със 7-цифрена стойност.