П о-рано този месец от Rolls-Royce съобщиха, че се връщат в бизнеса с изработването на специални автомобили по поръчка. Ето сега, че майсторите от Гудууд вече са готови с първото си произведение. И то какво!
Наречен Boat Tail, този поразителен кабриолет взима името на серия много редки модели от края на 20-те и началото на 30-те години на миналия век. Най-близкият му родственик датира от 2017 г., когато на Конкурса за елегантност във Вила д’Есте бе представен Sweptail coupe. Цената на този модел бе $12,8 млн., което го превърна в най-скъпия нов автомобил в света. Но това е много, много по-малко от сегашната цена на Boat Tail, възлизаща на невероятните $28 млн.!
Това е най-скъпият нов автомобил в света. Цената е 16,5 млн. евро
По този начин новото произведение на Rolls-Roycе изпреварва също Bugatti Centodieci с неговите $9,7 млн. (ще бъдат произведени само 10 бройки, една от които вече е притежание на Роналдо). Нещо повече, това е с почти $15 млн. по-висока цена от сегашния носител на приза „Най-скъп нов автомобил”, държащ се от Bugatti La Voiture Noire, който имах щастието да видя с очите си по време на автомобилния салон в Женева през 2019 г. Неговата цена е $13,4 млн. преди данъци.
Rolls-Royce ще произведе само 3 екземпляра от Boat Tail, като всеки един е изработен специално според изискванията на своя собственик. В случая виждаме първия от тези три бройки. Клиентът очевидно е изключително богат, тъй като притежава и оригинала Rolls Royce Boat Tail 1932, който ще бъде напълно реставриран до момента на доставката на новата придобивка.
Под ръчно оформените алуминиеви панели лежи версия на алуминиевата платформа Architecture of Luxury, използвана за новия Phantom. Всеки от тези панели е нов, нови са и супер тънките LED фарове и още по-тънките стопове.
Но това са дребни детайли. Най-интересна е въпросната задница, наподобяваща луксозните дървени моторни лодки от средата на миналия век. В случая капакът в задната част е изработен от фурнир Caleidolegno. Той е разделен на две и всяка от частите се отваря нагоре под ъгъл 15 градуса. Под двете части се намират два фризера и специален сервизен комплект Christofle. Комплектът завършват две сгъваеми масички, два карбонови стола и слънчев чадър, който се опъва над автомобила, за да не ви напича горещото лятно слънце. В крайна сметка не бихте искали хайверът да се пече под слънчевите лъчи.
Най-прозаично в случая е задвижването, затова само ще го споменем: за него се грижи познатият 6,75-литров битурбо V12 двигател.