П рез последните месеци автомобилните производители се бутат един друг да изтъкват, че винаги са обичали ДВГ и макар да не изостават електрическия преход, ще го забавят и ще задържат традиционните си модели по-дълго. Renault обаче няма да е сред тях, съобщава Иван Сегал, директор на глобалните продажби и операции на компанията в интервю за Auto Express.
Той казва, че Renault ще продължи да върви по своя оригинален план. А той е хибридизация и електрификация на моделите. Причината – планът работи и дава добри резултати. Компанията вече е вторият най-голям производител в Европа за първото полугодие на годината – лидер е Volkswagen, а на трето място е Toyota, която е изпреварена от френската марка.
За първата половина на 2025 г. Renault е продала почти 395 000 коли в Европа. 41% от тях са хибриди, 16% са EV (скок с 57%). Renault 5 отчита чудесни продажби и голям интерес.
„Стратегията на Renault е добра. Пълни хибриди от едната страна и EV от другата. Не знаем с каква скорост ще растат, но знаем, че това са сферите, които ще растат. Може би с EV очакванията бяха, че ще има много по-бърз растеж, но ние сме балансирали нашата гама именно за подобен устойчив растеж. Знаем, че регулациите могат да се променят, но вярваме, че сме избрали правилните задвживания и правилната гама, за да сме стабилни и балансирани според това, което ще бъде решено или според еволюцията на търсенето“, казва Сегал.
Какво липсва в Renault? Разнообразие от Plug-in хибриди. Сегал казва, че според компанията този сегмент няма да расте в Европа със същата скорост като обикновените хибриди. Затова компанията смята нормалните хибриди като правилното решение, особено за клиентите, които идват от дизелови коли и не искат да „скочат“ директно в EV.
Renault смята, че нормалните хибриди дават идеален баланс от двата свята и са по-семплото решение за повечето клиенти в момента. И отново повтаря, че глобалният план остава хибриди и EV.