BMW: Ще запазим мощните ДВГ и в ерата на строгите регулации

Компанията е намерила начин да ги впише в изискванията

BMW M5 Touring M Performance

BMW

BMW продължават да затвърждават позициите си, че не планират да се отказват от традиционните двигатели в близко бъдеще. Напротив, компанията дори е намерила начин да впише най-мощните си ДВГ и в новата ера на по-строгите регулации, която ще започне със стандарта Евро 7, съобщава Autocar.

Това не означава, че компанията ще се откаже от EV. Напротив, те също ще продължат своето развитие, но паралелно с тях и клиентите, които искат автомобил с ДВГ, ще имат богат избор.

И това включва не просто малки ДВГ или такива с „орязана“ мощност. Класическите редови „шестаци“ и V8-маци, които са част от ДНК-то на спортните модели на BMW, също ще останат на пазара. И то в дръзките си и мощни варианти.

Това ще е възможно, тъй като компанията е намерила как да ги вмести в регулациите, без да се налага да намалява мощността им, казва изпълнителният директор на BMW M Франк ван Мийл.

„Обикновено в моментите с висока производителност, за охлаждане се използва гориво. С Евро 7 това ще е невъзможно, така че трябва да намериш други начини да избегнеш натрупването на топлината. Трябва да подобриш и процеса на запалване на горивната смес, за да оптимизираш топлината и охлаждането. Разбира се, можеш да намалиш мощността, но ние не искаме да губим мощност“, казва ван Мийл.

За целта компанията е преработила М двигателите, като е направила „някои много интересни“ промени по тях, чрез които да постигне именно тази цел – те да покрият изискванията на Евро 7, без да губят от мощността и производителността си. Ван Мийл засега отказва да каже какво точно е подобрено, но подробностите ще бъдат разкрити по-натам.

„Шестцилиндровият редови двигател е нашата история, а V8 има дълга история в състезанията, така че възнамеряваме да продължим да ги използваме“, казва ван Мийл.

Попитан дали М обмисля да направи и малолитражни М двигатели с 3 или 4 цилиндъра и електрификация, той казва категорично не. Причината – М дивизията има „много специфична нагласа“ как иска спортните коли да се представят от гледна точна на мощ, разпределяне и предоставяне на мощта и теглото на колите си. „Не мога да си представя да сложим 4 цилиндъра в М5“, допълва той.

коли автомобили BMW BMW M ДВГ двигатели