Renault: „Китайска буря” се заформя над европейския EV сектор

Китайското решение да се ограничи износа на галий и германий, използвани в полупроводниците и електромобилите, показва голямата зависимост на Европа от Китай

Renault Kangoo EV

, Renault

Renault Kangoo EV е лидер сегмента си в Европа от 2011 г. насам

„Китайска буря” се заформя над разрастващия се европейски сектор на електрически автомобили, казва председателят на Renault Жан-Доминик Сенард. Повод за поредното предупреждение от европейски топ мениджър идва на фона на забраната за износ на ключови суровини за производството на е-коли, пише Automotive News.

Неотдавнашното решение на Китай да ограничи износа на галий и германий, използвани в производството на полупроводници и електромобили, трябва да предизвика тревога у европейските лидери, тъй като показва прекомерната зависимост на континента от Китай и необходимостта от изграждане на скъпа верига за доставки, казва Сенард.

Когато говоря за китайска буря, говоря за силния натиск днес, свързан с вноса на китайски (електрически) автомобили в Европа“, казва Сенард.

„Ние сме в състояние да произвеждаме EV, но се борим да гарантираме сигурността на нашите доставки“, казва още той, добавяйки, че китайската EV индустрия и веригата за доставки на суровини са резултат от години на инвестиции, чието копиране ще струва милиарди евро.

Китай - и никой не може да ги вини за това - слага ръка върху мините и особено върху преработката на метали, използвани за производството на батерии", коментира Сенард. "Войната на бъдещето ще бъде война на метали."

Китай е доминиращият световен производител на двата метала, като държи 94% процента от световното производство на галий, изчислява UK Critical Minerals Intelligence Centre.

Ограниченията за износ на Китай ескалират технологичната война със САЩ, потенциално причинявайки повече прекъсвания по световната вериги за доставки. Европа се оказва в средата на спора, което я принуждава да търси алтернативи в най-лошия сценарий.

Ако има истинска геополитическа криза, щетите върху заводите за батерии, захранвани единствено от продукти, идващи отвън, ще бъдат значителни“, предупреждава Сенард.

Разработването на алтернативни горива като синтетични е-горива и водород би било от решаващо значение в случай на внезапен недостиг на батерии, причинен от недостиг на суровини, казва Сенард. „Както би направил всеки внимателен производител... ние търсим алтернативи, за да избегнем парализиране на страната, ако например ни свършат батериите.“

Германият се използва във високоскоростни компютърни чипове, пластмаси и за военни приложения като устройства за нощно виждане, както и сензори за сателитни изображения. Галият се използва в радарни и радиокомуникационни устройства, сателити и светодиоди.

Тайванската TSMC, най-големият производител на полупрородници в света, не очаква директни последици от забраната за износ на двата метала. NXP Semiconductors и WIN Semiconductors също не са притеснени.

Renault Китай китайски автомобили Жан-Доминик Сенард германий галий метали