Б ългария със сигурност е страна, която иска да сложи пръв в колелата на Renault, тъй като у нас словосъчетанието „кръгова икономика” звучи много, много далечно. У нас за автомобилна кръгова икономика се смята каране на 25-30-годишен автомобил, който, когато грохне, бива оставен пред блока да си изгние.
Renault не вижда нещата по този начин и затова снощи обяви създаването на компанията The Future Is NEUTRAL, чиято цел е рециклиране на автомобили в края на жизнения им цикъл. Тя е първата компания, която ще действа в цялата верига на автомобилната кръгова икономика, като е насочена към играчи и извън Renault Group.
Компанията има пред себе си няколко цели, една от които е да позволи на автомобилната индустрия да увеличи съществено съдържанието на рециклирани материали в производството на нови автомобили. Един модерен автомобил съдържа между 20 и 30% рециклирани материали от всички индустрии.
Правейки това, The Future Is NEUTRAL преследва оборот от 2,3 млрд. евро и оперативна печалба над 10% до 2030 г.
Всяка година в Европа над 11 млн. автомобила, съставени от около 85% рециклируеми материали, достигат края на жизнения си цикъл. Но този ресурс не е експлоатиран в пълния му потенциал: новите автомобили се правят със само 20-30% рециклирани материали (от всички индустрии). Днес, рециклируемите материали от рециклирани автомобили идват основно от други индустриални приложения (металургия, строителство и т.н.). Целта на The Future Is NEUTRAL е да постигне много по-висока степен на използване на рециклирани материали от стари автомобили в производството на нови.