В чера Renault обяви, че дава контролния пакет акции в „АвтоВАЗ” на руското правителство, като „бомбата” хвърли кметът на Москва, който заяви, че ще възстанови производството на „Москвич”.
Днес става ясно, че един от най-успешните модели на Режията – румънския Duster – може да продължи да се произвежда от „АвтоВАЗ”, но с марката Lada. За това пише vedomosti.ru, позовавайки се на два източника от Министерството на промишлеността и търговията на Русия.
Според един от тях става въпрос за производство на второто поколение Duster. Той се произвеждаше в завода на Renault в Москва, същият, за който се планира да започне да произвежда „Москвич”. От 2021 г. „АвтоВАЗ” има лиценз за производство на този модел, твърди източникът. Как ще се казва моделът не е ясно.
Второто поколение на Dacia Duster дебютира в Европа през 2017 г.
Изпълнителният директор на агенция „Автостат” не изключва кросоувърът да бъде лансиран на руския пазар като Lada Niva, тъй като така и така се планираше обновяване на Niva.
Всичко дотук звучи логично и изпълнимо. Остава следният въпрос: как точно ще бъде изпълнено това производство, след като към Русия е спрян всякакъв вид доставки на части и материали? Днес стана ясно, че Shell също се изтегля от руския пазар. Но в този случай просто обектите се изкупуват, ребрандират се и продължават да продават гориво. Докато ребрандирането на един автомобил е също толкова лесно, но производството му е съвсем друг въпрос. Защото без части това е много, много трудно да стане.
Заводът „Рено Русия” в Москва произвеждаше също Arkana и Kaptur, както и Nissan Terrano. Преносът на производството на тези модели в Толяти се смята за икономически нецелесъобразно, твърди вторият източник на изданието. В Толяти се произвеждаха също Renault Logan и Sandero.