Разкриха причината за кризата в Nissan

Липсата на хибриди убива компанията, а до това се стигна след решение за налагане на електромобилите

Пламен Георгиев,
Nissan Ariya Nismo

, Nissan

Nissan Ariya Nismo

К омпанията изостави хибридите, за да избере стратегията all in към електромобили. Това решение доведе до това, че преди дни босът на Nissan обяви, че компанията има „12-14 месеца, за да се спаси“.

С отслабването на пандемията главният изпълнителен директор на Nissan Макото Учида продължи с пълна скорост към изцяло електрическото бъдеще и се отдръпна от хибридите. Това решение може да сложи край на мандата на Учида като ръководител на Nissan, тъй като на него се гледа като на основен фактор за настоящите финансови проблеми на автомобилния производител. Поне това е заключението в неотдавнашен доклад на Reuters, който разкрива някои вътрешни опасения относно визията на Учида да изостави хибридите.

Позовавайки се на неназовани източници, запознати с плана на Nissan, преди месеци възникват въпроси от мениджъри за липсата на хибридни модели за американския пазар. В доклада се твърди, че ръководството на Nissan не е смятало, че нарастващото търсене на хибриди ще продължи.

„Това е извинение, но до (ноември) миналата година не бяхме в състояние да предвидим бързото нарастване на търсенето на хибриди“, казва Учида, пише Reuters.

Иронията тук е, че продажбите на Nissan растат. В Северна Америка увеличението е с 1,7% спрямо 2023 г., което е значително по-високо в сравнение с 2022 г., когато проблемите с веригата за доставки бяха широко разпространени. Въпреки това, луксозната марка на Nissan Infiniti отчита спад от 12,8%. В резултат на това общите продажби на Nissan Group са намалели с 2,2%.

Това все още не е ужасно, но както обяснява Reuters, продажбите се движат до голяма степен от стимули, които намаляват печалбите. Китай също е основен фактор, където общите продажби са намалели с 13,1%. Общият извод е, Nissan страда в световен мащаб. Миналият месец японската компания обяви, че оперативната й печалба е намаляла с удивителните 90% през първата половина на фискалната година. Нетният доход е намалял с 94%.

Това накара главния изпълнителен директор Макото Учида да обяви набор от реформи и мерки за намаляване на разходите. Но съкращенията могат да стигнат само дотук. Nissan планира електрифициран блиц с 16 нови хибридни задвижвания до 2027 г. Разбира се, това зависи от това дали компанията ще оцелее достатъчно дълго, за да се случи това.

Източник на статията: carscoops.com

Nissan криза с чипове хибриди