Производството на „Москвич“ щяло да бъде като „конструктор за възрастни“

Досега това се правеше чрез асемблирането на 50 компонента от Китай, сега процесът щял да стане „производство“, т.е. събиране на 900 компонента

Пламен Георгиев,
Moskvich 3 Москвич

, Москвич

Москвич 3

В момента москвичите се произвеждат по метода на събиране на 50 големи компонента, доставени от Китай. През следващите месеци процесът ще се усложни: вместо от съседите да се получават готови купета, заводът в Москва ще получава отделно щампованите елементи, от които да прави купетата. Хвалбата в случая е, че вместо 50 компонента, сега руснаците ще събират 900 части. Още по-забавна е аналогията. Според „Москвич“, новият процес е като да се сравнява „сглобяването на детски конструктор и конструктор за възрастни“.

Това говори красноречиво за нивото, на което е руската икономика в момента, прави „конструктори за възрастни“.

Повод за гордост е, че ще се заварява купето и ще се боядисва. Но за последното ще помогне един прост факт: взетото на „заем“ оборудване за боядисване от Renault.

Иначе заваръчното оборудване на „Москвич“ е роботизирано: кросоувърите на марката са интегрирани в производствената линия, роботите са конфигурирани и софтуерът е дебъгван.

По-рано стана известно, че "Москвич" е произвел 31 000 автомобила и е продал 15 300. Досега гамата на възродената марка включва три модела: 3, 3e и 6. Последният все още се сглобява по стария начин.

руски автомобили Москвич