В момента москвичите се произвеждат по метода на събиране на 50 големи компонента, доставени от Китай. През следващите месеци процесът ще се усложни: вместо от съседите да се получават готови купета, заводът в Москва ще получава отделно щампованите елементи, от които да прави купетата. Хвалбата в случая е, че вместо 50 компонента, сега руснаците ще събират 900 части. Още по-забавна е аналогията. Според „Москвич“, новият процес е като да се сравнява „сглобяването на детски конструктор и конструктор за възрастни“.
Това говори красноречиво за нивото, на което е руската икономика в момента, прави „конструктори за възрастни“.
Повод за гордост е, че ще се заварява купето и ще се боядисва. Но за последното ще помогне един прост факт: взетото на „заем“ оборудване за боядисване от Renault.
Иначе заваръчното оборудване на „Москвич“ е роботизирано: кросоувърите на марката са интегрирани в производствената линия, роботите са конфигурирани и софтуерът е дебъгван.
По-рано стана известно, че "Москвич" е произвел 31 000 автомобила и е продал 15 300. Досега гамата на възродената марка включва три модела: 3, 3e и 6. Последният все още се сглобява по стария начин.