Н апълно според прогнозите, пазарът на нови автомобили в Германия отбелязва спад през месец март - 241 330 продажби, което означава 18 процента надолу спрямо февруари, отчита местната специализирана агенция KBA.
За първите три месеца на годината са изтъргувани 625 954 возила, което означава с 4,6% надолу спрямо същия период на миналата година.
И все пак бизнесът не е бил лош за всички. Чуждестранни компании не могат да се оплачат.
Познайте кой се е справил най-добре - Tesla, с ръст от 117 процента. Второто място по този показател е за Honda - 43%. А подиумът се допълва от Dacia, която със своите 35% “на зелено” е единствената европейска марка с двуцифрен разтеж.
Следват Lexus (+17 процента), Mitsubishi (+15), Kia (+13), Mazda (+11), Jeep (+7,7) и т.н. Toyota е със същите показатели като предходния месец, а големите европейски марки губят.
Както и във Франция, продажбите на електрическите коли вървят нагоре - с 15 на сто в Германия. Което означава 14,3 процента пазарен дял.
Европейските производители отчитат намалено производство, а оттам и доставки заради войната в Украйна и затрудненията с чиповете. Всичко това доведе до спиране на заводи или поточни линии.
На повърхността се държат фирми, които успяват да се справят с липсата на компоненти, отчитат в КВА. А в условията на инфлция и несигурност цените също са от значение.