Е лектромобилите и хибридите за първи път изпревариха по продажби бензиновите коли във Франция, информира “Ройтерс”, позовавайки се на официални данни от Plateforme automobile (PFA).
Данните са за първите три месеца на годината.
Това се отчита като пробив за EV и се обяснява с все по-високите цени на горивата. Същевременно обаче продажбите на нови коли в страната падат в десети пореден месец, като през март са с 20 процента надолу в сравнение със същия период на миналата година.
За първите три месеца кривата сочи цели 17,3% спад.
Най-големият проблем е ясен - спрените производства заради липсата на чипове, а оттам и на полупроводници. Нататък следва всичко останало - инфлация, несигурност и т.н.
От 1 ануари до 31 март 2022 г. 40 на сто от изтъргуваните нови возила са EV и хибриди, бензиновите следват с 38,3 процента, 16,5% са дизели и остава малък процент за коли на газ. Когато се прибавят и дизелите към бензиновите, се вижда, че ДВГ все още има аванс, но във Франция вече говорят за тенденция.
Пред “Ройтерс” говорител на PFA не се ангажира с прогноза как ще върви бизнесът до края на годината заради изредените по-горе фактори, като водещият вече е войната.
Самите автомобилни производители започнаха да казват в последните седмици, че коригират очакванията си, направени в началото на годината.
Допреди три години електрическите автомобили бяха абсолютна нишова екзотика във Франция, добавя “Ройтерс”. Страната обаче субсидира покупката на EV и дава ред отстъпки, а в трудните времена им помага и кризата с цените на петролните продукти.
Не е трудно да се предположи кой държи първото място по продажби на сред “електричките” в страната на виното и шансона - Tesla Model 3, а челната тройка допълват Dacia Spring и Peugeot e-208.
Франция удари дъно в търговията с нови автомобили през 2020-а, а през миналата година беше отчетено възстановяване. Надеждите бяха 2022 г. да достигне и дори задмине предпандемичните години, но войната хвърля сянка.