Н овият Infiniti QX50 беше представен вчера вечерта в България. Най-новият модел в гамата на марката започва пазарната се атака първо от България, като в останалата част на континента ще се появи през втората половина на годината. Това е изключително признание за родния дилър на луксозната японска марка.
QX50 е стратегически модел за марката. Той е дългоочакваният своеобразен мост между традиционните двигатели с вътрешно горене и близкото бъдеще, а именно алтернативното задвижване с електричество. Очакванията са, че през 2021 г. Infiniti ще представи три нови електрически модела.
Сред акцентите в новия водел е революционният VC-Turbo, който се представя като алтернатива на дизелов двигател. Двигателят предоставя променлива степен на сгъстяване с коефициент между 8:1 (за моментите, когато е необходима повече мощност) и 14:1 (за максимална ефективност при шофиране), за максимален контрол и удовлетворение от шофирането. Иновативният двигател използва за първи път в света мултилинк система и електрически мотор с хармонично намаляване на предавките, чрез който се постига промяна в позицията за горна мъртва точка на буталата и съответно промяна в степента за сгъстяване на горивото. Като резултат от това, обемът на двигателя варира между 1997 куб. см и 1970 куб. см., а мощността е 249к.с. с комбиниран разход на гориво от 8,7 л/100 км.
Новият QX50 е изграден върху изцяло нова платформа, специално оптимизирана за автомобили с предно разположение на двигател и предно задвижване.
Увеличеният пътен просвет (218 мм), големият диаметър на колелата (до 20” джанти, оборудвани с Run Flat гуми) и иновативните I-LED светлини превръщат QX50 в най-яркия и дързък представител на гамата на Infiniti. Страничните линии на автомобила плавно, но отчетливо преливат от предните фарове до ярките и разпознаваеми задни светлини с нов дизайн. Обновената, но така характерна за марката, предна радиаторна решетка с двойна арка сега е по-широка, без луфтове между нея и предния капак. Тя е поставена по-високо в сравнение с предишния модел, правейки предницата на автомобила по-изразителна и мускулеста, като същевременно покрива всички стандарти за безопасност при евентуален сблъсък с пешеходци.
Интелигентното задвижване на четирите колела е стандартно за QX50. Системата за електронно разпределение на натоварването може да прехвърли усилие не само между предните и задни колела в съотношение до 50/50, но също така разпределя натоварването между лявата и дясна част на окачването, съобразявайки се с пътната обстановка. QX50 се предлага с два варианта на управление - специфичната и единствена в света дигитална система за директно адаптивно кормилно управление Direct Adaptive Steering (DAS) или по-конвенционално кормилно управление с електроусилвател. От селектора на централната конзола пък могат да се задават четири стила на управлението - стандартен, еко, спорт или персонален режим.
Руският Rolls-Royce дебютира в Женева
Това е най-мощният автомобил, конструиран в Италия
Хиперавтомобилът на Koenigsegg заявява максимална скорост 480 км/ч