П одобно на много други компании, Porsche направи агресивен опит с електрическите автомобили. Първоначалният план беше 80% от продажбите му да бъдат изцяло електрически до 2030 г., но на годишното си събрание на акционерите в сряда, главният изпълнителен директор Оливер Блуме заяви, че това няма да се случи, макар и не поради липса на опити. Така че сега компанията поставя по-голям акцент върху хибридните системи за задвижване, но същевременно ще продължи да разширява гамата си от електрически модели.
Нашата цел беше да доставим над 80% изцяло електрически спортни автомобили до 2030 г. Една от най-амбициозните цели в цялата индустрия“, каза Блуме. „Нашата продуктова стратегия все още би ни позволила да постигнем това. С оглед на развитието на пазара обаче, това не е реалистично. Следователно, увеличаването на производството на електрически автомобили ще се адаптира гъвкаво. Към търсенето и развитието на пазара.“
Клиентите не се насочиха към електрическите Porsche, както марката се надяваше. Продажбите на Taycan спаднаха в световен мащаб миналата година, което според Porsche се дължи поне отчасти на сериозно обновяване на модела, но също и на факта, че „нарастването на електрическата мобилност като цяло протича по-бавно от планираното“. Вероятно е твърде рано да се даде окончателна присъда за новия изцяло електрически Macan, тъй като компанията все още продава модела с двигател с вътрешно горене на някои пазари до следващата година.
Но Блуме каза, че „в сегмента на SUV-овете разглеждаме нова моделна серия. Тя може да се появи на пазара към края на десетилетието – също с двигател с вътрешно горене и хибридно задвижване“.
Дали това ще е дълго обсъжданият триредов модел или нещо по-малко, което да е по-близо до Macan EV, не е ясно. Но във всеки случай Porsche ще направи много повече хибриди. Както беше обявено по-рано, Блуме каза, че версиите с двигател с вътрешно горене и електрическите версии на Panamera и Cayenne ще съществуват паралелно до 30-те години.
„След силна начална фаза, сега стана ясно, че сме крачка напред от пазарните развития“, каза Блуме. „Всеобхватното и преди всичко устойчиво увеличаване на производството все още не се е материализирало. Преходната фаза вероятно ще бъде много по-дълга, отколкото се смяташе първоначално. Ето защо продължаваме да прилагаме балансиран подход: двигатели с вътрешно горене, хибриди и електрически спортни автомобили.“
В момента компанията е в трудна ситуация. В Китай продажбите са спаднали рязко, тъй като клиентите там се отдръпват от западните автомобили, а в САЩ митата усложняват пазарната ситуация драстично. В Европа пък има регулаторна несигурност, освен по-бавния от очаквания растеж на пазарно проникване на електромобилите.