Porsche може да се откаже от е-колите, но само в една държава

Но каква! Става въпрос за Китай, където западните компании продължават да губят позиции със страшна скорост, в това число и Porsche

Porsche Macan Bulgaria debut

, Витоша Спортс Карс

Porsche Macan

Н а автомобилното изложение в Шанхай, на което нашата медия имаше уникалния шанс да присъства, главният изпълнителен директор на марката Оливър Блуме призна, че компанията може да спре да продава електрически автомобили в Китай в обозримо бъдеще.

През следващите две или три години ще видим дали Porsche ще съществува тук като електрическа марка.“

Причината е прозаична: продажбите са ниски, а ценовото ниво, „подходящо за Porsche“, е твърде високо според китайските стандарти. Примерът тук е много прсот. Мощният 1548 к.с. Xiaomi SU7 Ultra стартира на цена от 529 900 юана ($72 591), докато неколкократно по-маломощният Porsche 911 с 394 к.с. започва от 1,468 млн. юана ($201 170).

Тези цифри говорят красноречиво за това, че Porsche ще разбере много преди тези 2-3 години, които си дава Блуме. Даже е абсолютно сигурно какво ще стане, след като го видяхме на живо: Porsche (и много от другите западни компании) просто нямат шанс на пазара на електрически автомобили в Китай. Убедихме се с очите си в това.

Китайската конкуренция е просто убийствена за западните компании, през 2024 г. търсенето на Porsche в Китай е спаднало с 28%. Поради провала на електрическите модели на немската марка, топ мениджъри загубиха постовете си и сега Porsche е готова да признае поражението си и напълно да премахне гамата от EV от Китай.

Решението обаче ще бъде взето, след като немската компания оцени търсенето на Macan EV и бъдещия Cayenne EV в дългосрочен план. Очаква се флагманският електрически кросоувър да излезе в края на 2025 г. Съдейки по изявленията на Porsche, новият продукт няма да е евтин.

Любопитно е, че Оливър Блуме не смята Xiaomi SU7 Ultra за конкурент, тъй като дори този модел не може да се сравняват с пътните характеристики на Porsche. Седанът от Поднебесната империя обаче струва четири пъти по-малко от Taycan Turbo GT. Porsche няма уникална линия за Китай и компанията рядко пуска специални версии ексклузивно за Поднебесната империя. Конкуренти като Audi, BMW, Mercedes и дори Jaguar инвестират в по-дълги версии и по-малки двигатели.

Източник на статията: autonews.com

Китай Porsche