П рез последните няколко години автомобилните производители много харесаха идеята да предлагат лимитирани колекционерски автомобили. Клиентите също, като има огромен интерес към тези предложения и съответно доста голямо разнообразие от тях.
Но има и проблем. Някои паралии купуват тези коли единствено с идеята бързо да ги препродадат за голяма печалба. Очаквано, нито феновете, нито производителите харесват тази практика.
Производителите имат различни тактики за справяне с прекупвачите. Porsche ще се опита да я контрира с нова стратегия, която ще приложи за 911 S/T, съобщава The Drive.
Колата струва малко над 290 000 долара преди екстрите. Ако е с всички опции, тогава цената скача до близо 375 000 долара. Това го прави една от най-скъпите версии на 911 и има защо. Това е най-лекото 911 в момента, като има същия двигател от GT3 RS с 518 к.с.
От 911 S/T ще има 1963 броя – годината на излизането на първото 911 на пазара. Те са разпределени по определен брой за всяка страна и въпреки високата цена, интересът е огромен.
„Когато обявихме 911 S/T, получихме огромен интерес за колата, който много надвишава наличните бройки за САЩ. Искаме да колите да достигнат до истинските ентусиасти, да бъдат карани и да им се наслаждават години наред. Затова купувачите на 911 S/T в САЩ ще бъдат задължение да се съгласят да задържат колата минимум една година“, казва Франк Мосер, ръководител на продуктовите линии за 911 и 718.
Всъщност, купувачите дори няма да получават собственост върху колата през този период. Тя ще се води на лизинг. Едва след изтичането на годината, ще могат да я придобият напълно.
Мосер казва, че засега процесът е само за 911 S/T, а другите модели ще се продават както обикновено. Компанията изглежда вижда практиката като тест за потенциална мярка и за други модели.
Идеята предизвика дискусии доколко ефективна ще е тя и дали просто не отлага препродажбата с година. Логиката на повечето прекупвачи е най-вече да получат първите бройки, когато има най-голямо търсене и „глад“ за новия модел. Ако е минала година и вече върлите ентусиасти са получили своите бройки по-бързо, без да има предреждане чрез препродажба, тогава и цените на автомобила ще се запазят реалистични и няма да има „поощряване“ за прекупвачите, смятат привържениците на идеята.