Г лавният изпълнителен директор на VW Group и Porsche Оливър Блуме обеща много неща на акционерите на концерна по време на общо събрание в последните дни на м.г.
То бе свикано, за да се разпредели специален дивидент, дошъл от излизането на борсата на Porsche. Блуме, който на 1 септември наследи Херберт Дийс, използва случая, за да запознае голямото семейство на VW със свършеното от него и екипа му в първите им вече над 100 дни. И да начертае планове за бъдещето.
Откакто смяната стана факт, наистина се случиха много промени. Най-значимата от тях е удължаването на живота на платформата MEB, като тя получава и доста по-голям обхват в много отношения. В същото време - заради проблемите със софтуера, по-модерната и луксозна SSP се отлага. Отложиха се и модели.
Блуме иска максимално да засили отделните марки чрез увеличение на приходите и печалбата им.
Нищо и никой не е по-важен от марките. Хората купуват марки, каза той. - Те са един от най-важните критерии за нашите клиенти. Ето защо ще ги позиционираме още по-ефективно и ще отличим още повече техния профил.“
Стратегията на Блуме изисква “елиминиране на припокриването” между марки и модели в самата група. Не е като да не сме чували това и преди.
Ще въведем ясни езици за дизайн... за повишаване на идентичността на автомобилите“, рече топ мениджърът.
Беше даден пример със SEAT, чийто коли значително се отличават както от останалите в концерна, така и спрямо своите предшественици в миналото. MEB+ ще гарантира това в следващите седем години за всички останали, обеща Блуме.
Ние сме разпределили диапазони на мощност в самите марки, така че да няма повече припокривания в бъдеще“, добавя той, маркирайки още една цел от своята стратегия.
Ще бъде интересно да видим как ще бъде постигнато това, но босът не даде подробности на този етап.
И ако тук се чудим какво и как, има нещо което е недвусмислено: Блуме обеща по-високо качество.
Усилието включва също така хардуер и софтуер, като това бе засегнато и от интервюта на шефа на Volkswagen Томас Шефер наскоро. Той засегна информационно-развлекателната система на марката.
Блуме каза, че създаването на вътрешното софтуерно звено CARIAD е бил правилен ход и че се прави необходимото проблемите да бъдат решени.
Подобренията ще означават по-добър софтуер като цяло, пробег на EV до 700 километра по цикъла WLTP и бързо зареждане до 200 киловата.