М инистерството на екологията на Южна Корея ще глоби и заведе криминални дела срещу Mercedes, Nissan и Porsche, след като е установило наличието на заблуждаващ софтуер в множество автомобили на трите марки, по-точно в 14 модела.
На автомобилите, продавани между 2012 и 2018 г., ще им бъде отнет сертификата в рамките на този месец, след което ще бъде издадена заповед за изтеглянето им от пазара, пише The Korea Herald.
Най-голямата глоба ще бъде наложена на Mercedes-Benz Korea, възлизаща на 77,6 млрд. вона ($63,4 млн.), докато Porsche Korea и Nissan Korea ще бъдат глобени съответно с 1 млрд. вона ($817 300) и 900 млн. вона ($735 600).
Глобата за Mercedes е най-голямата, налагана от южнокорейското правителство на автомобилен производител, изпреварвайки с пъти глобата от 14,1 млрд. вона ($11,5 млн.), наложена на Audi Volkswagen Korea през ноември 2015 г.
Тези суми, макар и по време на много тежката икономическа криза, причинена от пандемията, са като капка в морето за Daimler. Но по-важното е какво ще се случи с криминалното дело, а след това (евентуално) и с гражданското. Напомняме, че до момента „Дизелгейт” костваше на VAG Group около 35 млрд. евро. През миналия месец в Германия бе заведен най-големият колективен иск в историята на правото от близо 250 000 човека, който ще коства на Volkswagen около 800 млн. евро. Достатъчно мотивирани адвокати в Южна Корея също биха могли да извлекат не малка сума и от Mercedes, ако голяма част от засегнатите.
Сред засечените 37 154 нередовни автомобила Mercedes има 12 модела на марката, в това число C 200d, GLC 220 d 4MATIC, GLC 250 d 4MATIC и ML 250 BlueTEC 4MATIC. Глобата за Nissan ще покрие нередовните 2293 бройки на Qashqai, докато при Porsche са засечени само 934 нередовни автомобила от модела Macan S Diesel.
Позицията на Mercedes-Benz Korea гласи следното: „Причината, заради което използвахме въпросната функция, е, че имахме оправдателни технологични и законови основания за това,” добавяйки, че решението на правителството не засяга никой от по-новите модели.
Установило се е, че някои от моделите на Mercedes са отделяли приблизително 13 пъти повече емисии NOX от стандартния лимит от 0,08 г/км, докато превишаването при Qashqai и Macan е било съответно 10 и 1,5 пъти над допустимата граница.
Както повечето от вас знаят, т. нар. лъжлив софтуер дава на автомобила да разбере, че е подложен на тестове за нивото на вредните емисии, в следствие на което се понижават нивата на емисиите под тези, които реално се отделят по време на нормално шофиране.
Електрониката формира 40% от цената на новия автомобил