Nissan се готви за изтегляне от Европа

Nissan Juke поточна линия

, Nissan

Вероятно Nissan Juke и Qashqai ще останат единствените представители на марката в Европа.

Nissan ще се изтегли от Европа и други части на света, за да се фокусира върху САЩ, Китай и Япония, твърди Reuters. Този ход трябва да бъде оповестен на 28 май, когато трябва да бъде представен 3-годишният план на компанията за действие. Източници на изданието твърдят, че той ще се концентрира върху проблемите, предизвикани от агресивния план за разрастване на Карлос Гон.

Както е известно, бившият шеф на Renault-Nissan бе арестуван с обвинения за финансови машинации, а по-късно Гон успя да избяга от правосъдието в Япония като в американски екшън филм. Същият този човек бе „виновен” за спасението на Nissan от фалит преди две десетилетия, а сега той е обвиняван за всичките проблеми на компанията.

Сред грешките му се изтъква преследването на голям пазарен дял, особено в САЩ, довел до големи отстъпки и силно обезценяване на марката. Новият план ще цели да възстанови връзките с дилърите и освежи моделната линия, за да се възстанови ценовата политика и печалбата, обобщава Reuters.

Панът цели още да се намали конкуренцията и да се разшири сътрудничеството сред партньорите в Алианса. Nissan ще последва стъпките на Mitsubishi, насочвайки вниманието си към плъг-ин хибридните модели. Renault вероятно ще запази фокуса си върху електромобилите в Европа.

Планът трябва да освободи ресурси, за да се инвестира в продукти и технологии за САЩ, Китай и Япония.

Към момента, според публикацията на Reuters, Nissan ще запази присъствието си в Европа само чрез Qashqai и Juke. Но ще бъде отправен по-сериозен поглед към пазарите на Индия, Индонезия Малайзия, Южна Африка, Русия, Бразилия и Мексико.

Към днешна дата Nissan е представен на европейския пазар с кросоувърите Qashqai, Juke, X-Trail, малкия градски модел Micra, спортните GT-R и 370Z, както и електрическите Leaf и E-NV200. През миналата година в Европа са били продадени около 394 000 автомобила, което е с 19,6% по—малко спрямо 2018 г.

Новият план предвижда затварянето на 14 завода. Предишните прогнози на компанията бяха за капацитет от над 7 млн. коли при работа на три смени. Новият план се фокусира върху годишен капацитет от 5,5 млн. коли, след като въпросните 14 завода бъдат затворени и в останалите се работи на две смени.

На края трябва да припомним, че Infiniti, луксозното подразделение на Nissan, вече прекрати операциите си на Стария континент.

Прецедент: продадени нови коли в Индия = 0

Банда от 19 деца открадна 46 автомобила

Коронавирусът и автомобилната индустрия

Източник на статията: Vesti.bg