Създадено за Toyota

От Toyota C-HR продължава да струи индивидуалност

Дизайнът е само част от успеха на първото поколение на модела, който доминира сегмента си в България

Toyota C HR 2019

Toyota

К огато дебютира през 2016 г., Toyota C-HR буквално разбуни духовете на европейския пазар с дръзкия си, купеобразен дизайн. От компанията бяха разбрали, че трябва да направят модел, който да се откроява силно от пренаселения пазар. Затова Toyota реши да излезе от Матрицата и да изненада всички с тази купеобразна линия на покрива, в която се влюбиха всички.

Дори днес, когато моделът върви към логичния край на жизнения си цикъл, спокойно мога да използвам цял низ от прилагателни, за да обрисувам външния му дизайн. В рамките на един абзац бих могъл да употребя думи като различен, привлекателен, смел, разпознаваем, вдъхновяващ, и не бих преувеличил.

Toyota

Оригиналната Toyota C-HR разчупи шаблона на типичния SUV-дизайн, вкарвайки купеобразнити линии в компактния сегмент. Тази форма помогна на модела да се утвърди като лидер в него на родна територия. Това той постигна с няколко много силни черти в характера си.

Започвам с първата: дизайнът. Тук всичко започва още с името: C-HR – или Coupе High-Rider, разтърси сегмента на С-кросовърите. Чрез скосената линия на покрива дизайнерите успяха да разграничат своето творение от конкурентите.

През 2019 г. моделът претърпя фейслифт, при който бяха променени предните и задните светлини (LED), предната и задната брони.

Toyota

Динамичната визия на модела се подсилва от късите надвеси, големите колела (до 19 цола) и скритите в С-колана дръжки на задните врати. Изваяната диамантена форма, ясно подчертана чрез интегрирането на кабината със задната врата и дълбокото издълбаване на долната част на шасито, в съчетание със силно изпъкналите арки на калниците, създават доста смел профил.

Купеобразната линия на покрива завършва със спойлер, какъвто оформя и вратата на багажника с оформените като бумеранг задни светлини. Изобилстващите ръбове в профила на автомобила създават усещане за динамика, дори когато автомобилът е неподвижен. Ефектът от визията може допълнително да се подсили от контрастиращ покрив.

Всички тези усилия на дизайнерите да създава един толкова привлекателен автомобил говори за желанията на маркетолозите, които, след анализа на безброй ексел таблици, са стигнали до заключението, че този С-SUV модел трябва да се харесва на най-активната част от населението, неомъжените жени и мъже на около 30-годишна възраст. Те водят активен начин на живот, искат да бъдат забелязани и най-важното – имат нужната финансова опора, за да могат да си позволят да бъдат забелязани.

Toyota

Интериорът е подвластен на времето. Повечето физически бутони се открояват спрямо конкурентите, централният дисплей на мултимедийната система с диаметър 8 инча не е от най-големите. Имаме Android Auto и Apple CarPlay. Пиано лакът създава приятно усещане. Моделът може да бъде оборудван с 8-канална аудио система JBL.

Безкомпромисно (както винаги) е отношението на Toyota към безопасността, затова Toyota T-Mate обединява серия от системи, предназначени да подпомагат управлението и да го направят по-безопасно. Наборът от системи може да включва Асистент за мъртвата точка, Предупреждение за напречен трафик отзад с автоматично спиране, Системата за предотвратяване на челен сблъсък, Адаптивен Круиз контрол с пълен скоростен диапазон, Система за следене на пътната лента, Автоматични дълги светлини и др.

Toyota

Под предния капак е заложено най-силното оръжие на Toyota, а именно хибридното задвижване. Опциите са 1,8- и 2,0-литрови двигатели. Но по-малкият мотор е доста по-маломощен, затова идеалният вариант на мен ми изглежда 2,0-литровата версия със 184 к.с. Тя е с почти наполовина по-висока мощност от 1,8-литровия мотор, а разликата в средния разход на гориво – пренебрежимо малка. По-малкият агрегат е с 4,9 л/100 км, докато 2,0-литровият – с 5,3 л/100 км среден разход.

Toyota

И в двата случая те се подпомагат от батерия, а според Toyota в градски условия може да се движите до 80% от времето на електричество. Извън града по-мощният мотор осигурява повече тяга при изпреварване и гарантира по-бързо придвижване до морето.

Ако всичко това е недостатъчно, идва финалният щрих: безупречната репутация на Toyota по отношение на надеждността на своите модели, олицетворение на което е 10-годишната гаранция с Toyota Relax. Нещо повече, официалният вносител обещава бърза доставка и едно ексклузивно предложение: 12% ценово предимство за 2,0-литровите модификации, равняващо се на от 8400 лева бонус в цената (важи сега и за ограничен период от време). Та това са си поне две разточителни пътувания в чужбина с любимата половинка!

Toyota Toyota C-HR Тойота