О ще от пръв поглед към новото поколение на флагмана на Opel става ясно, че добавката към името е напълно заслужено. Следваща успеха на първото поколение Insignia, станала Автомобил на годината за 2009 година, от който вече са продадени над 900 000 броя, новата Insignia Grand Sport е базирана на напълно нова технологична архитектура.
Независимо от лекото увеличение на дължината (4897 мм) в сравнение с предшественика новото поколение е успяло да свали 60 килограма само от каросерийната си конструкция. Като цяло новият модел тежи с до 175 килограма по-малко от отиващия си модел. Междуосието на изцяло новата архитектура е увеличено с цели 92 милиметра, надвесите са намалени значително, а следата е увеличена с 11 милиметра. По-ниската с 29 мм, снижаваща се линия на покрива придава силует на купе. Това се комбинира с водеща за класа аеродинамика, с коефициент на обтекаемост CD от едва 0.26.
Също като при разработването на Opel Astra, ефективността е била ключов фактор за инженерите. Оптимизацията на компановката и използването на по-леки материали са спомогнали за намаляване на теглото с до 175 килограма, позволявайки на високотехнологични решения като изключително модерната система за задвижване на четирите колела с torque vectoring – най-авангардната система предлагана в сегмента – и новата 8-степенна автоматична трансмисия да допълнят в максимална степен нейните качества.
„Кокпитът“ е извит и насочен към водача, който седи с три сантиметра по-ниско от преди. Много внимание е било обърнато на контролните прибори и инфоразвлекателния интерфейс. Сензорният екран на системата IntelliLink е без рамка. Много от функциите в автомобила се контролират от екрана, за да се опрости интерфейса, а трите зони с контролни бутони са създадени, за да позволят бърза и интуитивна работа.
Увеличеното междуосие е отворило повече пространство в интериора. Обемът на багажника от 490 до 1450 литра също е изключително впечатляващ.
Четете още:
„За” и „Против” полицейската Astra като избор за личен автомобил
5 производителя, преквалифицирали се към автомобила на по-късен етап
Кларксън, Хамънд и Мей пуснаха „автомобилен аналог на порно сайт”