Е кспертите предвиждаха това да стане факт до края на годината, но ето че резултатът е още в края на третия месец. Това само подсказва, че никой не може да прецени правилно скоростта, с която се развива китайското автомобилостроене, което използва износа като клапан за освобождаване на напрежението, което има от огромната конкуренция на китайския пазар.
Сега става ясно, че в края на тримесечието Китай има на сметката си 1,069 млн. експортирани автомобили. По този начин страната измества дългогодишния лидер Япония, която е изнесла за същия период 1,049 млн. бройки. Третото място е за Германия, но без порталът Sina да споменава точна бройка.
Притеснителното за останалия автомобилен свят е, че темповете на износ тепърва набират скорост. Доказва го и статистиката за април: ръстът на износа за предходния месец е със 170% спрямо април 2022 г., както и 3,3% повече спрямо март 2023 г. Това се равнява на изнесени 376 000 автомобила само за месец.
Основният обем в износа се пада на SAIC — 313 000 автомобили за първите три месеца. Следва Chery (244 000), третото място е за Tesla (128 000). След това се нареждат Changan, Geely, Great Wall, Dongfeng, JAC, BYD и BAIC.
Основните направления на експорта са Африка, Индия, Саудитска Арабия, Виетнам, Русия, Бразилия, Европа.