Т ака стават нещата в бизнеса понякога. Изненадващо (за нас, не и за “осведомените”) обновените BMW 8 Series и M8 купе, кабриолет и гран купе се появиха във Флорида на Concours d’Elegance. Като от нищото.
Като да оставиш бъдещия iPhone в бар след “събиране с колеги” и да кажеш после, че просто си го “забравил” вечерта.
В този случай никой нищо не е забравял обаче - BMW отпразнува 50 години на дивизията M на прочутия конкурс на Амелия айлънд и по този повод реши да покаже и нещо ново. Или поне поосвежено.
Да не говорим, че баварската марка има добри традиции на събитието.
А връзката с М е, че обновените “осмици” са получили пакет на спортното подразделение, вече като стандарт, след като доскоро бяха опция.
Като се вгледа човек и забелязва, че “скромно” е някак неглиже стоящите автомобили са с по-масивната броня, задни дифузьори, както и нови 19-инчови гуми. Нови са и спирачките, на които се забелязва син цвят.
По-мощните V8 модели добавят сплитер отпред, M8 огледала, дифузьор и цвят, който BMW нарича “черна сянка металик”. При тях колелата са 20-инчови, диференциалът е M-sport и всичко това е в стандартното оборудване.
При M8 промените са наистина козметични - нови цветове в екстериора, като за първи път имаме Shadow Line. И съвсем нови 20-ки алуминиеви джанти.
За всички тези автомобили като опция стои осветена решетка, която изглежда наистина впечатляващо, като същевременно е авангардно направена. Тя светва, когато се отвори шофьорскаа врата и може да се изключва ръчно.
В чест на 50-годишнината всички “осмици” и М-ки могат да се поръчват с емблемата в бяло, лилаво и червено - вместо бяло-синьото.
Вътре има нови седалки, които са стандарт, а дисплеят е 12-инчов, вместо досегашният 10-инчов.
При двигателите няма промяна.
А сред показаните на конкурса автомобили наистина има класики. Като например направеното от M BMW 8 Series купе от началото на 90-те. Също така M1 от 1980 г., V12 LMR, спечелило “24-те часа на Льо Ман” през 1999 г. и т.н.