О тминалата 2021 г. бе една от най-тежките за автомобилната индустрия, но въпреки всички проблеми по веригата на доставките (и кризата с чипове), BMW успя да продаде 2,21 млн. автомобила в света, което е ръст от 9,1% спрямо предходната година. За баварците у важно, че те успяха да изпреварят кръвния си враг Mercedes-Benz, който реализира 2,05 млн. автомобила.
Родният представител на баварската марка се похвали, че BMW е предпочитаната луксозна марка и у нас, като през 2021 г. са били продадени точно 1000 автомобила със синьо-бялата емблема, ръст от 15% спрямо тежката 2020 г.
Българският клиент на BMW продължава да залага най-много на моделите от семейство Х. Най-търсен е моделът Х5 (151 бройки), следван от Х7 (124), Х6 (89) и Х1 (75). Супер силно се представя и М-дивизията у нас, както и електрифицираните модели, макар в България да няма никакво поощряване на клиентите за покупка на електрически автомобил. Добре знаем, че бленуваната 12 000 лв. субсидия не мина пред Брюксел.
Но от BMW са убедени, че 2022 г. може да е още по-добра като пазарни резултати спрямо предходната година. Основа за това ще е първата пълна година на пазара на електрическия iX, който бе лансиран през миналия декември, както и представеният днес BMW i4.
BMW i4 за пръв път комбинира иновативната сила на BMW M с тази на BMW i. Версията M50 (на снимките) е с два електрически мотора от пето поколение, чиято съвместна мощност достига 544 к.с. в режим Sport-Boost.
Моделът се ускорява до 100 км/ч за 3,9 секунди. Атрактивната визия се допълва от серийния М аеродинамичен пакет и опционалния пакет M Technik.
Изключително модерната атмосфера в интериора се определя от новия, насочен към водача BMW Curved Display и елегантното арматурно табло. Спортната визия се подчертава от М акцентите като М спортните предни седалки или М кожен волан с контрастни шевове.
На родния пазар BMW i4 eDrive40 стартира с цена от 112 90 лв., докато топ изпълнението BMW i4 M50 започва от 140 900 лв.
BMW Серия 2 Актив Турер
Увереността на BMW за още по-добри резултати се крепи и на BMW M2 (което е вече у нас), както и на другия премиерен модел – Серия 2 Актив Турер. По принцип сегментът на минивановете на практика е изчезнал, но баварците държат на Актив Турер, нещо повече: интериорът му е коренно различен от повечето други модели на BMW с извития дисплей и премахването на контролера за iDrive.
Тази година BMW M чества своя 50-годишен юбилей, така че трябва да очакваме (получихме уверение за това) доста изненади от спортното подразделение. Една от тях ще е серийният вариант на концептуалния SUV, фон за представянето на който послужи паметникът „1300 години България”.