Н овият Mercedes-AMG G 63 е оборудван с 4,0-литров битурбо „осмак“ със система за изключване на четири цилиндъра при малки натоварвания. Двигателят генерира 585 к.с. и 850 Нм въртящ момент, който е наличен в диапазона 2500-3500 об./мин.
Агрегатът работи съвместно с 9-степенна автоматична трансмисия и възможност за смяна на предавките от волана. Този двигател заменя досегашния 5,5-литров битурбо V8 мотор с 571 к.с.
Четиринайсетте конски сили в повече свалят ускорението до 100 км/ч с 0,9 секунди – до 4,5. Подобрената динамика обаче се дължи най-вече на пониженото със 173 кг тегло между стария и новия модел. Максималната скорост е 220 км/ч, а ако моделът е оборудван с AMG Driver‘s package - 240. Средният разход на гориво е 13,2 л/100 км.
Подобно на нормалния G-Class, представен преди около месец, AMG-версията разчита на адаптивно окачване, което може да се регулира за оф- и онроуд шофиране. Модифицираната 4Matic системата прехвърля преимуществено до 60% от въртящия момент към задните колела. При тежки условия извън пътя ще може да се разчита на новите режими «Sand», «Trail» и «Rock».
Дизайнът е повече от разпознаваем и няма да се спираме на него. Ще отбележим само наличието на пакета AMG Night, с който G 63 преминава към Тъмната страна: затъмнени фарове, стопове и черни 22-инчови джанти.
В България вече се предлага новия G500, като цената му е 212 931 лв. с ДДС. Може да се очаква, че G 63 ще догони поне 270-280 000.
Модификацията ще дебютира в началото на март, когато стартира традиционното автомобилно изложение в Женева. Наш екип ще посети салона в „Палекспо“, за да разберем повече подробности за модела.
Tesla си има извинение за ниското производство на Model 3