Tesla, чийто планове са да произвежда по 2500 коли Model 3 на седмица до края на март, е разработила нова автоматизирана система за производство на модули, предназначена за „Гигафактори“. Линията вече работи в германската Grohmann, но тя трябва да бъде разглобена, превозена до САЩ и отново сглобена, обясни Мъск.
"Не става въпрос дали работи или не. Тя трябва да се разглоби, транспортира и сглоби отново.“
След като тази задача бъде изпълнена, Tesla ще трябва да се справи с проблемите около материалната логистика за завода си във Фримонт. Чак след това в завода ще могат да се произвеждат по 5000 Model 3 на седмица към края на юни. Но нека първо видим ще стигнат ли 2500 след месец и половина.
Tesla отлага вече няколко пъти сроковете, които трябва да направят от компанията масов, а не нишов производител на електромобили.
Според Джордж Галие, анализатор в Evercore ISI, „ако Tesla изпусне целта от 2500 бройки седмично в края на първото тримесечие, инвеститорите ще останат разочаровани и притесненията ще се засилят.“
А притесненията биха могли да накарат някои клиенти да си поискат парите обратно. Това би имало негативен ефект върху компанията, тъй като клиентите до момента са налели в Tesla над $850 млн. под формата на капаро за бъдещи модели, включително влекача Semi и Roadster II.
Но Мъск знае как да плени въображението на хората. Наскоро той заяви: „Ако може да изпратим Roadster към астероидния пръстен, вероятно може да решим проблемите с производството на Model 3.“
"Всички проблеми с паричния поток ще се разрешат, веднага след като те (Tesla) изкарат тези автомобили на пътя,” коментира Таша Кийни, анализатор в ARK Investment Management.
Топ 10 на най-продаваните кросоувъри в света. Има нов лидер
Новият VW Touareg е готов, дебютира на 23 март
Системата МBUX в Mercedes A-Class е изцяло разработeна в България