Б ританците от Autocar дадоха първи поглед към новото поколение на BMW X5, което, според изданието, ще получи „общ“ двигател с Toyota. Според изданието, новото BMW X5 ще се предлага в бензинова, дизелова, хибридна, електрическа (iX5) и водородна версии! Последната ще се появи в гамата най-късно от всичко друго - през 2028 г. Баварците разработват тази модификация съвместно с инженерите на Toyota. Тази версия ще бъде последвана от много други варианти с горивни клетки на съществуващи модели на BMW, които ще очакваме до края на десетилетието.
За разлика от по-малкия X3, баварците нямат планове да качат X5 към архитектурата Neue Klasse. Причината е, че те искат да оставят SUV-то с пълен набор от двигатели с вътрешно горене, които не се вписват в платформа, създадена предимно за електрически превозни средства. Друг аргумент в полза на CLAR е продължаващото производство на BMW X5 в САЩ.
Британците смятат, че електрическото BMW iX5 няма да пострада от залога на двигателя с вътрешно горене: версията с „батерия“ се очаква да получи шестото поколение на системата за електрическо задвижване, най-модерните цилиндрични батерийни клетки и 800-волтова архитектура.
Гъвкавостта на системата CLAR ще бъде полезна за BMW, тъй като следващите поколения на X6 и X7 ще бъдат технически близки до X5. В началото на продажбите топ версията ще бъде X5 M60, но на различните пазари този индекс ще крие различни двигатели. В Европа ще се разчита на хибрид с 3,0-литров туин-турбо шестак, докато в САЩ и Близкия изток ще има мек хибрид с 4,4-литров V8 двигател. Но X5 M ще запази двигателя V8 с двойно турбо навсякъде.