Volkswagen извади на показ днес новия си пикап Amarok, с което бе сложен край на месеци, в които виждахме товарното возила с детайли, камуфлажи и т.н.
Ето го и него. Произлиза от обновената платформа на Ford - T6, като наследява автомобил, от който бяха продадени 830 000 броя от 2010 г. доскоро.
Volkswagen Amarok
Веднага поясняваме, че това не е Ranger с емблема на VW. И двата пикапа следват принципите и стойностите на своите марки, което ги прави достатъно отдалачени един от друг. Поне това казват и в Синия овал, и във Волфсбург.
Amarok ще е наличен с единична и двойна кабина, като втората версия е с дължина от 5350 мм. Това е с 96 см повече от предшественика. И с цели 173 мм в базата, което прави впечатляващите 3270 мм междуосие.
А предвид общата дължина, горното означава, че надвесите са скъсени. Това е направено за по-добри способности за "офроуд" чрез отпимизиране на ъглите на “влизане” и “излизане”.
Широчината е намалена с 34 мм (1910 мм), а на височина е пораснал с 10 мм до 1888 мм. Но последното е толкова малко, че всъщност зависи също от джантите и гумите.
Стандартно те са 17-инчови, но за първи път в историята може да се поръча и с 21-. Убедени сме, че някои ще се възползват от тази опция, включително и в България.
На много пазари двойното предаване ще бъде стандарт. Клиентите ще могат да избират измежду две възможности на 4Motion - перманентно 4x4 или селективно. Някъде ще има и само задно - най-вече на пазарите, на които цената е определяща.
Двойното предаване предлага шест различни режима - според трасето и нуждите ви, като тук попадат и понижаващи предавки.
Капацитетът на теглене е до 3500 кг. Максималният полезен товар e увеличен със 160 кг до 1160 кг (две европалети). Покривът може да издържи товар до 350 кг. Това е колкото четириместна палатка (например), а любопитно е, че такава се предлага като официален аксесоар. Списъкът с опции отново включва твърд покрив за товарния отсек.
Личи изобилие от силови агрегати. Започва се с няколко дизелови и един бензинов, всичките с турбини. Базовият 2,0 TDI е със 170 к.с., а по-големите (би-турбо) - с 203 и 209 к.с. като максимална мощност. Ако това не ви стига, можете да се сдобиете с 3-литровия V6 с 241 или 250 к.с.
Бензиновият е 2,3 л, 302 к.с. - Ford EcoBoost. На всички мотори от 207 “коня” нагоре се вгражда 10-степенна автоматична трансмисия. За останалите е налице избор - 6-степенна автоматична, 5-и или 6-степенна механична.
Напълно променена е и кабината, където екранът на информационно-развлекателна система заема централно място - 10- или 12 инча, в зависимост от нивото на оборудване. Това е леко модифицирана версия на SYNC 4 на Ford. Инструменталният панел (осем или 12 инча) е цифров.
VW ще предлага Amarok в пет различни варианта: Amarok, Life, Style, новия PanAmericana, ориентиран към офроуд, както и по-луксозния Aventura.
Налични са 20 системи за подпомагане на водача, включително за безопасност. Има LED светлини и аудиосистема Harman Kardon, която не се предлага в нито един друг модел от този тип.
Ford ще започне производството на изцяло новия Amarok през септември в Претория, Южна Африка. А VW Commercial Vehicles ще продължи да сглобява модела от първо поколение в Пачеко, Аржентина за клиентите в Южна Америка.