Volkswagen обяви технически данни на новия Amarok, за който ни подава тийзъри от известно време насам.
Снимките също са официални, макар и още с маскировка. Ще почакаме още за премиерата, но сега има поне върху какво да мислим. Както е известно, той дели платформа с Ford Ranger.
Amarok е удължен с 96 мм до 5350 мм, а междуосието - с цели 125 мм до 3220 мм, като кабината е двойна (2 реда седалки). По-висок е само с 2 мм (1880 мм). Любопитно е, че на широчина е намалял с 34 мм (1910 мм).
Пикапът на VW може да бъде натоварен с до 1200 кг, а ако трябва да тегли - до 3500 кг. В това отношение има няколко варианта.
Ще имате избор и за единична кабина, няма да се продава само с двойна. Клиентите в Европа ще избират и по отношение на задвижването - Amarok ще се предлага само със задно предаване или две възможности за двойно (в единия случай перманентно 4х4).
Налични ще са пет варианта за оборудване - Base, Life, Style, Panamericana и Aventura. Последните две са топ и ще са ориентирани повече за офроуд, за по-тежка работа и условия.
Останалите ще са по-подходящи за ежедневно ползване, като ще имат около 30 асистента и функции, редом до LED светлини, аудиосистема “Хармън Кардън”... Както и информационно-развлекателната система на Ford - SYNC4, която върви с 10-или 12-инчови екрани, както и дисплей само за шофьора.
И ако Amarok дели платформа и технологии с американския си приятел, визуално ще бъде много по-различен - и не само екстериорът, а и интериорът.
Производството стартира към края на тази година в завода на Ford в Южна Африка, както и в този на VW в Аржентина, що се отнася за латиноамериканския пазар.
И още нещо, но не последно като значение: VW и Ford обмислят електрически версии на Amarok и Ranger. Което не е изненада, предвид огромния успех F150 Lighting в Съединените щати.