Н аследникът на Bugatti Chiron ще бъде представен през юни, като ще има нов двигател – V16 при това ще е атмосферен, без помощ от турбини или компресор, както беше при неговия предшественик W16, който използваше 4 турбота.
Вместо това на него ще му помага хибридна система. Общата мощ ще е над 1000 к.с., като в интервю за Autocar, изпълнителният директор на Bugatti-Rimac Мате Римац разкрива още подробности за новия агрегат.
Двигателят ще е огромен. Ще е дълъг 1 метър – с цели 400 мм повече спрямо W16. Не трябва обаче да очакваме, че наследникът на Chiron ще бъде драстично по-голям. Римац казва, че екстериорът на колата е „еволюция“ и в нея ще има много от разпознаваемите за Bugatti елементи.
Римац допълва, че двигателят трябва да носи възможно най-много емоции. За вдъхновение са послужили думите на основателя на Bugatti – Ettore Bugatti: „Може да постигнеш същата мощ като V16 с V8 с турбини, но искаме да бъде много емоционален. Трябва да се специален, защото, ако може да се сравни с нещо, вече не е Bugatti”.
И така новото Bugatti ще е първата серийна кола от 1991 г. насам, която използва V16. Римац запазва подробностите в тайна за официалното представяне.
Римац разказва, че изненадващо, именно той е бил… „двигателят“ новата кола да използва V16. Преди да купи Bugatti от Volkswagen Group, брандът е смятал следващият му автомобил да е електрически купе-SUV. След придобиването е имало и предложения новата кола да е на базата на Nevera.
„Можеше много лесно да се направи убедително Bugatti от Nevera. Просто слагаме друг дизайн и готово. Но според мен това щеше да е абсолютно погрешно за бранда. За щастие преди три години спечелих спора и то когато електрификацията беше големият хит, какъвто вече не е“, казва Римац.
Той е искал разликите между Bugatti и Rimac да останат и двата бранда да не бъдат сливани. И държи традициите на Bugatti да бъдат запазени и продължени. Така именно благодарение на човека, чието име се свързва най-много с електрическите хиперколи, Bugatti ще има V16 двигател. И феновете могат да са спокойни: Bugatti няма да спре да продава коли с ДВГ в обозримо бъдеще. Затова е направен и изцяло новият V16 двигател.