Brembo направи най-големите карбонови спирачни апарати за Bugatti Bolide

Тя е сравнима с възможностите на Formula 1

Мартин Дешев,
bugatti bolide

Bugatti

М акар още да не е готов, Bugatti Bolide вече се превърна в легендарен автомобил още с показването на дизайна му. Bugatti има амбицията невероятният му външен вид да отговаря на техническите му възможности.

За целта Bolide ще използва множество нови технологии и системи. Сред тях е и специалната спирачна система, която е създадена в партньорство с Brembo.

Bugatti казва, че Bolide е разработен с цел да предложи „несравнимо управление“ и има екстремни изисквания към всеки компонент. От самото начало на проекта Brembo работи по спирачната система и заедно с Bugatti анализират данните, подготвят и тестват всеки компонент. Резултатът от две години работа е карбон-карбон система, която е на ниво Formula 1 и състезателните прототипи от сериите за издръжливост и дори над тях, казва Bugatti.

„Спирачната сила на Bolide е в собствен клас. Специално разработените предни спирачки използват най-големите карбон-карбон дискове досега, като използват два 8-бутални моноблок апарата всеки с по четири 25-мм накладки“, казва Bugatti.

Предните дискове са 390х37,5 мм, а апаратите са изработени от алуминиева сплав и са покрити с никел. Задните дискове са 390х34мм, а накладките са 24,5мм. Те са отново четири, като са сложени в 6-бутални апарати. Спецификациите им съответстват на състезателния клас LMDh.

Всеки спирачен диск тежи едва 3,175 кг. Те са вентилирани и се отличават с висока степен разсейване на топлината. Според Bugatti дисковете ще се справят дори при дълги и екстремно натоварващи сесии без да губят свойствата си.

Изработени са и специални спирачни цилиндри и дори спирачна течност, която е с уникална формула именно за Bolide. Инженерите на Brembo са участвали и в разработката на въздуховодите за спирачките, така че всеки аспект на спирачната система да е максимално прецизен.

Помислено е дори и за „потенциални сценарии при неправилно използване“. Например ситуация, в която тракшън контролът се активира по-често отколкото трябва. Или пък при шофиране на мокро и как системата да прецизира спирачното усилие и поведение според необходимостта. Bugatti казва, че така Bolide ще предлага не само отлични резултати на пистата, но и максимална сигурност и в разнообразни метеорологични условия.

коли автомобили хиперавтомобил Bugatti спирачки Bremach Taos