Създадено за Toyota

Новият Toyota C-HR идва с най-доброто електрифицирано задвижване в класа

На пътя, освен екология и ефективност, новият Toyota C-HR предлага и най-доброто, на което Toyota е способна в областта на безопасността

Toyota CHR

Toyota

Н е се заблуждавайте, новото пето поколение на хибридната система за задвижване на Toyota не е единственият коз, който Toyota C-HR ще извади от ръкава си на пътя. Икономичността и ефективността й са основните характеристики, но българският клиент иска и бонус. Ще го получи с версията Hybrid 200 AWD-i, което означава едно – любимата формула на задвижване на родния пазар. За пръв път има и Plug-in хибридна версия, но за това след малко.

Масовата електрификация на автопарка преминава през хибридния автомобил. До това заключение Toyota стигна преди 25 години и никакъв развой на събитията от последните няколко години не може да я убеди в противното.

Напротив, скорошен анализ на S&P Global Mobility стигна до заключението, че продажбите на хибридни автомобили в САЩ ще се утрои през следващите пет години. Компанията предвижда 24% пазарен дял за хибридите, 37% за електромобилите и 40% за конвенционалните модели с ДВГ и меките хибриди към 2028 г.

Дали точно в тези пропорции, но истината е, че днес пазарите се доминират основно от хибридните модели, при които Toyota буквално няма стигане. На хибридите се падат 28% от световните продажби на Toyota. Японската компания очаква да продаде 3,6 млн. хибрида през настоящата фискална година, скок от предишните прогнози за 3,5 млн.

Затова именно хибридното задвижване е сред най-силните оръжия на новия Toyota C-HR, но преди да стигнем до петото поколение на хибридната задвижваща система, трябва да обърнем внимание на нещо, което не е скрито под предния капак, а е на показ.

Говорим, естествено, за дизайна, който почти напълно копира концептуалния модел, пренасяйки смелите му форми в серийно производство. Нещо подобно бе и с първото поколение на модела, сега дизайнерите са стигнали още по-далеч в дръзкия си подход.

Верен на визията за „концептуален автомобил за пътя“, новият Toyota C-HR впечатлява с изцяло LED предни светлини, интегрирани в общ комплекс с мигачите в рамките. Отзад виждаме LED светлинна лента, в която е изписано името на модела. Страничните прозорци са без рамки, дръжките на вратите скрити, а острите ръбове в профила говорят красноречиво за това, че Toyota не се притеснява от трудности в производствения процес, напротив.

Няма как да пропуснем силно скосеното задно стъкло с линия на покрива, завършваща със спойлер. Естествено, двуцветното „bitone+“ изпълнение на екстериора допълва дръзката визия на C-HR.

Toyota

В интериора се открояват нови материали, съчетани с висококачествени детайли, за да се създаде премиум усещане. Пътниците отпред са обгърнати от характерна линия, започваща от вратите и преминаваща през горния ръб на арматурното табло. Тя е с характерна подсветка, общо 64 са цветовете на амбиентното осветление, които се сменяват на кръгъл час.

Усещането за високото качество на материалите и изпълнението се акцентира от специално изработени метални високоговорители JBL с решетки с преливащ визуален ефект, както и от панорамния покрив.

Дигиталното изживяване на борда гарантират 12,3-инчово приборно табло и 12,3-инчов централен сензорен екран, към тях може да се добави и head-up дисплей. Toyota Smart Connect включва вграден гласов асистент и безжична връзка със смартфон чрез Apple CarPlay или Android Auto.

Toyota

Новият Toyota C-HR е лидер по още един показател, той е най-екологичният модел в гамата на Toyota.

В сравнение с предшественика си, новото поколение използва двойно повече рециклирана пластмаса, която сега може да бъде открита в повече от 100 различни части. Това включва 19 части, които се състоят от поне 80% рециклиран материал.

Емисиите на CO2 по време на производството са допълнително намалени чрез нов процес на боядисване на части на бронята, който използва боя на водна основа за по-малко въздействие върху околната среда.

За първи път в Европа новият Toyota C-HR използва високоякостна стомана 2000 MPa, от която са изработени B-колоните. Това спомага за постигане на много високата устойчивост на усукване на каросерията, като същевременно се снижава теглото на компонентите с 3,5 кг и се елиминира точковото заваряване. По този начин, с 10% се намалява отделяния CO2 по време на производствения процес.

Toyota

Но дизайнът е само част от успеха на модела, чието първо поколение доминира в сегмента си в България. А новият Toyota C-HR има още козове от ръкава си, скрити под предния капак.

В основата на новия Toyota C-HR е най-новото, пето поколение хибридна технология на Toyota.

Новата гама предлага избор от четири електрифицирани задвижвания. Toyota вярва, че клиентите се нуждаят от различни възможности за достъпни и практични автомобили, за да се ускори темпото на намаляване на CO2 днес и да се осигури успешен преход към мобилност с нулеви емисии в бъдеще.

Новата гама на Toyota C-HR включва версиите Hybrid 140, Hybrid 200 и Hybrid 200 AWD-i и варианта Plug-in Hybrid 220.

Toyota

Hybrid 140 разполага с изключително ефективен 1,8-литров двигател и мощност от 140 к.с. За още по-вълнуващо изживяване при шофиране, Hybrid 200 разчита на мощността и ефективността от 2,0-литров двигател и разполага със 197 к.с и 190 Нм.

Hybrid 200 AWD-i предлага задвижване на четирите колела. Компактният електрически мотор-генератор с висок въртящ момент на задния мост е усъвършенстван, за да предложи повече мощност и въртящ момент. При различни скорости и пътни условия това задвижване осигурява по-добро сцепление и стабилност при потегляне, по-прецизно завиване и по-голяма увереност при шофиране по хлъзгави повърхности.

Toyota

Оптимизирана е реакцията на системата при подаване на газ, с цел по-директно и постоянно усещане за ускорение. За постигане на повече комфорт оборотите на двигателя по време на шофиране по магистрала са намалени с до 500 об./мин.

Новата литиево-йонна батерия, монтирана под задната седалка, е по-компактна и тежи с 1,5 кг по-малко от своя предшественик, но осигурява с 14% повече мощност. Новата трансмисия е с 15% по-лека благодарение на използването на нови материали, като същевременно осигурява до 24 кВт или 33 к.с повече мощност, в зависимост от задвижването.

Тук идва и голямата новост под формата на Plug-in Hybrid 220 с 2,0-литров двигател. Тази версия осигурява изцяло електрически пробег до 62 км по (WLTP).

Toyota

Стигаме до следващия стълб, върху който се гради успехът на Toyota – безопасността. Всички версии на новия Toyota C-HR са оборудвани със системата Toyota T-Mate, която включва най-новото поколение Toyota Safety Sense, гама от технологии за активна безопасност и функции за подпомагане на водача.

При новия Toyota C-HR последното поколение Toyota Safety Sense включва превантивни системи за безопасност с по-голяма функционалност и по-цялостен мониторинг на заобикалящата автомобила среда.

Сред технологичния арсенал може да се изтъкне системата за поддържане на лентата Lane Trace Assist, която държи автомобила в платното. Тя работи с адаптивния круиз контрол с пълен скоростен диапазон, за да регулира скоростта при преминаване през завой на магистрала и също така следи използването на волана и педалите.

Опционално за новия Toyota C-HR се предлага разширен пакет за безопасност. Това включва асистент за смяна на лентата с разширени функции и предупреждение за напречен трафик отпред, предназначени да сигнализира водача за превозни средства, приближаващи се отляво или отдясно на кръстовища. Има възможност за още по-удобно паркиране чрез система за панорамен обзор.

За пълно удобство на клиентите, актуализациите и настройките на софтуера се осигуряват по въздуха чрез комуникационния модул за данни на автомобила.

В България продажбите му стартираха през декември 2023 г. Стартовата цена на модела е 59 990 лв. с ДДС. Версията с 2,0-литровия мотор започва от 73 490, докато тази със задвижване на четирите колела – от 79 490 лв. На върха стои Plug-in хибридът, чиято стартова цена е 83 490 лв.

Toyota C-HR Toyota